احمدی نژاد: بازی های رایانه ای ابزاری قدرتمند برای اثرگذاری فرهنگی است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ‘ محمود احمدی نژاد ‘ روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران در جمع خبرنگاران گفت: از طریق بازی ها شخصیت سازی، هویت سازی و اخلاق سازی صورت می گیرد و به وسیله بازی ها می توان نظام ارزشی و معیارهای ارزشی را در یک جامعه منتشر کرد.

احمدی نژاد با بیان اینکه ما از یک فرهنگ بسیار غنی و یک اندیشه جامع ارزشمند برخوردار هستیم ، گفت: تاریخ ، نوع نگاه و شخصیت های اسطوره ای کشور ما و همچنین حوادث مهمی که دراین کشور در طول تاریخ رخ داده ، ظرفیت بسیار مهمی برای انجام یک کار فرهنگی گسترده و اثرگذار ایجاد کرده است.

رییس جمهوری اظهار داشت: امروز از دیدن این همه ابتکار ، نوآوری و حضور خلاق متخصصان و جوان های ایرانی در فضای مجازی خوشحال شدم.

وی اظهار داشت: امروزه بازی هایی که در فضای مجازی انجام می شود بر بازی هایی که در محیط واقعی اتفاق می افتد،‌ غلبه کرده است و در دوره ارتباطات بخش مهمی از وقت مردم در فضای مجازی سپری می شود.

رییس جمهوری در ادامه گفت: در زمان حاضر بازی ها و به ویژه بازی های نرم افزاری تبدیل به یک عنصر ثابت و اثرگذار و البته یک کار بسیار بزرگ فرهنگی شده است.

وی با بیان اینکه تا ۲ یا ۳ سال پیش ما فقط از تولیدات دیگران در زمینه بازی های رایانه ای استفاده می کردیم ،‌گفت: هم اکنون شاهد فعالیت قابل توجه جوانان ایرانی در زمینه تولید انبوه این گونه بازی ها در داخل کشور هستیم و شاهدیم که در این زمینه ابتکارات و نوآوری های زیادی ایجاد شده است.

رییس جمهوری گفت: دو سه سال قبل دولت در شورای انقلاب فرهنگی بنیاد بازی های رایانه ای را تاسیس کرد و بودجه خوبی به آن اختصاص داد و این بنیاد نیز از سازندگان و تولیدکنندگان ایرانی بازی های رایانه ای به خوبی حمایت کرد.

احمدی نژاد با بیان اینکه کارهای خوبی در کشور در زمینه تولید بازی های رایانه ای انجام شده و قطار آن با شتاب خوبی به راه افتاده است، گفت: طبق گزارشاتی که برخی تولید کنندگان ارائه کرده اند خریداران فراوانی در بازارهای بین المللی سراغ محصولات و بازی های رایانه ای ایرانی آمده اند و بازی های رایانه ای تولید متخصصان ایرانی امروز در بازارهای بین المللی جای خوبی برای خود باز کرده و این فضا در حال گسترش است.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد تا در کشور به مرحله ای برسیم که نوجوانان و جوانان زمانی خواستند بخشی از وقت خود را پای دستگاه رایانه به بازی بگذرانند، از یک بازی ایرانی با مفاهیم انسانی، توحیدی و اخلاقی ، استفاده کنند.

احمدی نژاد پیش از این مصاحبه از غرفه های مختلف دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای که در مصلی امام خمینی (ره ) تهران در حال برگزاری است بازدید کرد.

این نمایشگاه که از روز ششم تیر آغاز به کار کرده است تا دهم ماه جاری ادامه خواهد داشت.

سیام**۱۷۲۳**۹۱۹۰**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۴۳۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. بهنام اجلی:

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
    اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
    یا حضرت صاحب الزمان (عج)(تهذیب)
    ما مَردم دَر اِنتظار او شَهید زِندۀ گُمنام دُکتر مُحَمَّد مَحمود علی اَحمدی رَجائی نِژاد مُنتَخَب بَهار ۹۶ خواهَد آمَد ایستاده ایم.
    إِنْ أَجْرِیَ إِلَّا عَلَى اللَّهِ ” پاداش من تنها بر خداست”.
    عجر رسالت
    یا الله سَنَّ تَوکُّل
    إن شاء الله
    خدایا شکر
    سرباز رهبر سرباز ولایت سرباز اهل بیت عصمت وطهارت(ع)
    خدمتگذار مردم
    اصل مردم است مردم حاکم اصل است.
    هر کسی را که مردم بخواهند، او منتخب همان مردم است.
    رقابت سالم منتخب برای اجتماع مفید است.
    دولت خادم ملت است.
    رمز موفقیت ملی ملت اسلامی وحدت است.
    من کارگر هستم. برادرم سرباز است.
    (دانشجو، شاگرد، خانه دار، کارمند، بازنشسته، بیکار)

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.