احمدی نژاد: بعضی ها می گویند از انسان…

۱۱اردیبهشت،

رئیس جمهور گفت: بعضی های به من می گویند از انسان کامل صحبت نکن، می گویند این حرف ها ممکن است سبب اختلاف شود. من می گویم چطور ؟ مثل اینکه بگوییم دربارهٔ پیامبر صحبت نکنید ، ممکن است سبب اختلاف شود.

رئیس جمهور گفت: بعضی های به من می گویند از انسان کامل صحبت نکن، می گویند این حرف ها ممکن است سبب اختلاف شود. من می گویم چطور ؟ مثل اینکه بگوییم دربارهٔ پیامبر صحبت نکنید ، ممکن است سبب اختلاف شود.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور کشورمان در مراسم اختتامیه اجلاس علما و بیداری اسلامی گفت: بررسی چالش های امروز جهان موضوع اول و دغدغه خاطر همه ماست.

وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی لابد به معنای بازگشت به حقیقت اسلام است، اظهار داشت: تمدن اسلامی بعنی حرکت به سمت برپایی اسلام در جامعه بشری و چالش های پیش رو.

احمدی نژاد گفت: اگر بناست به حقیقت اسلام بازگردیم و تمدن اسلامی بنا کنیم باید یک بار دیگر اسلام را بشناسیم تا مفهوم بیداری و تمدن اسلام بیشتر روشن شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اسلام در وجود پیامبر اسلام متبلور است، اظهار داشت: بالاترین نعمت فراموش شده در بین انسان خود انسان است که بالاترین مخلوق خداست و خدا همه هستی را برای انسان خلق کرده است و انسان اشرف مخلوقات است . خدا برای خلق انسان به خودش آفرین گفت.

وی با بیان اینکه باید به حقیقت اسلام بازگردیم ، تصریح کرد: مستکبران اکنون به همه جهان حاکمند، حتی به بخش های وسیعی از کشورهای مسلمان نشین. در حالی که حتی ثروت مادی عالم در اختیار مسلمانان است اما عزت برایشان وجود ندارد.

احمدی نژاد گفت: وضعیت اقتصادی امروز دنیا این است که اکثریت ۷ میلیارد نفر در فقرند و یک سری ابرقدرت به قله های ثروت نشسته اند و به طور سیستماتیک ثروت ملت را غارت می کنند و جنگ و کشتار به راه می اندازند.

وی تصریح کرد: مهم ترین مأموریت ما فهم درست اسلام است . معتقدم اسلام آن طوری که باید شناخته نشده است حتی در بین مسلمانان .  اگر ما اسلام را شناخته بودیم این هم اختلاف نبود . اصلا کدام یک از ما اسلام را آنگونه که پیامبر می فهمید فهمیدیم . معتقدم هنوز یک درصد از آن چیزی که پیامبر فرمود و اراده کرد را نه فهمیده ایم و نه عمل کرده ایم.

احمدی نژاد گفت: چیزهایی به نام اسلام تصور می کنیم و بر اساس آن تصورات با هم اختلاف داریم. برای شناخت اسلام نیازمند کس یا کسانی هستیم که مانند پیامبر فکر کنند و بفهمند و بیاندیشند و الا هر کدام از ما فهمی داریم به اندازه ظرفیت خودمان.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید اهدافمان را تعریف کنیم. اگر اهداف مشترک باشد وحدت و هم افزایی ایجاد می گردد، نگاه پیامبر جهانی است و اگر ما جهانی نیاندیشیم دیگرانی می باشند که جهانی بیاندیشند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اسلام متعلق به همه بشریت است ، اظهار داشت: حضرت ابراهیم، حضرت موسی و عیسی اسلام آوردند . همه پیامبران به دنبال اسلام بودند و کمال اسلام به دست حضرت محمد (ص) عرضه شده است.

احمدی نژاد تصریح کرد : ما باید برای نجات و مدیریت جهان به روش پیامبر برنامه ریزی کنیم و الی مستکبران همیشه در هجومند و ما در حال دفاع. بعضی ها مانند من آنقدر در خودمان فرو رفته ایم و پیچیده ایم که متوجه نیستیم در جهان چه می گذرد.

وی تصریح کرد: ما برای وحدت نیازمند فهم مشترک از اسلام هستیم و تعریف اهداف بین المللی .خدای متعال محور وحدت را خلق کرده و ما از او غافلیم. بزرگ ترین خیانت شیطان، غافل کردن انسان از حبل الله است. حبل‌الله کسی است که اسلام را مانند پیامبر می شناسد.

وی گفت: متأسفم بگویم بعضی ها به گونه ای انسان کامل و حبل‌الله را معرفی می کنند که انگار متعلق به گروهی از مسلمانان است. او قرار نیست گروهی را به دنیا حاکم کند . او می خواهد بیاید همه را آقای عالم کند.

احمدی نژاد با بیان اینکه بعضی ها به من می گویند از انسان کامل صحبت نکن، اظهار داشت: می گویند این حرف ها ممکن است سبب اختلاف شود. من می گویم چطور؟ مثل اینکه بگوییم دربارهٔ پیامبر صحبت نکنید، ممکن است سبب اختلاف شود.

خبرگزاری مهر


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.