احمدی نژاد: تجلیل از ایران نژادپرستی نیست/ما ماموریت داریم بشریت را به زندگی انسانی، عشق و… دعوت کنیم

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد در چهارمین همایش ملی آرشیو ایران که در کتابخانه ملی ایران برگزار شد گفت: یک سند می‌تواند مسیر سرنوشت یک ملت را عوض کند؛ بسیاری از روابط و جهت‌گیری‌های ما به یک اتفاق تاریخی برمی‌گردد.
در ادامه گزیده ای از سخنان محمود احمدی نژاد به نقل از مهر می آید:

  • باید نقاط برجسته تاریخ ملت ایران را معرفی کنیم. اینکه چرا ایران در مقطعی از تاریخ یک سوم شد، چرا بین سرزمین ها فاصله افتاد؟ چرا سفیر یک کشور نقطه ای اروپا به حاکمان ما فرمان می داد؟ باید علت و پاسخ این سئوال ها را پیدا کنیم.
  • وقتی از ملت ایران تجلیل می کنیم اصلا موضوع قومیت گرایی و نژادپرستی نیست و آنهایی که چنین تعبیری می کنند یا جاهلند یا خود را به جهالت زده اند. ملت ایران در انسانی زیستن، عاشقانه زیستن، برقراری توحید و عشق در جهان یگانه اند.

ماموریت ملت ایران

  • ما ماموریت داریم که بشریت را به یگانه پرستی و زندگی انسانی و متعالی و عشق و پرستش و طی کردن راه انبیاء دعوت کنیم. ما ماموریت داریم ایران را به عنوان الگو به جهان عرضه کنیم. روزی جهان باید سرشار از انسانیت باشد. امروز هم ملت ایران با اتکا به ریشه مستحکم و هویت پرافتخارش دست به دست هم آینده را پایه گذاری خواهد کرد و آن روز دور نخواهد بود.
  • بدون هویت و بدون صیانت از هویت، آینده‌ای برای یک ملت متصور نیست. هویت مانند ریشه‌های یک ملت در عمق تاریخ و زمین ریشه دوانده و اگر قرارست در آینده برگ و باری وجود داشته باشد باید به این اسنادِ هویتی اتکا کنیم.
  • مجموعه آثار و فرهنگ یک ملت نشانه هویت و بلکه خود هویت آن ملت است. صیانت از میراث ملموس و میراث معنوی هم در واقع صیانت از موجودیت یک ملت و راهی است برای تحقق آرمان‌های آن ملت.
  • هویت تنظیم‌کننده رابطه با دیگران است. با هویت است که روابط حقوقی ملت‌ها و انسانها شکل می گیرد. بخشی از اسناد هویتی هم تصمیم‌ساز است و هم تاریخ ساز و بخشی از آنها هم مقدمه تصمیمات مهم.
  • اگر ما امروز بدانیم مثلا در دوره قاجار و پهلوی چه تصمیماتی گرفته شده و این تصمیمات به کجا انجامیده آن وقت می‌توانیم نظام خودمان را با این تصمیمات و نتایجش تنظیم کنیم. صیانت از اسناد و تامین آنها ذخیره ای است که آینده ما را تامین می کند.

اگر ما متوجه شویم در صدر اسلام مثلا یک نقل قول از پیامبر اسلام (ص) درست منتقل نشده

  • یک سند می‌تواند مسیر یک ملت را عوض کند؛ بسیاری از روابط و جهت گیری‌های ما به یک اتفاق تاریخی برمی‌گردد. اگر اینها درست حفظ و نگهداری شود می‌تواند همه چیز را تنظیم کند.
  • اگر ما متوجه شویم که در صدر اسلام مثلا یک نقل قول از پیامبر اسلام (ص) درست منتقل نشده است به یکباره بسیاری از مسائل و طرز تلقی ها عوض خواهد شد و ساختمان هایی که برپایه اطلاعات غلط بنا شده، فرو می پاشد.
  • بدخواهان، شیاطین و دشمن بشریت در مقاطعی توانسته اند اراده خود را بر ملت ایران تحمیل کنند که تلقی این تحمیلات همواره ملت ما را آزرده است. یکی از آنها تحمیلات هسته ای است. من پیش از اینکه به عنوان خدمتگزار ملت انتخاب شوم می دیدم که ملت با همه وجود از این تحمیل ناراحت است و آن را تحقیر هویت خود می داند. البته من همیشه به عظمت ملت ایران باور داشته ام. به همین خاطر بود که من پیش از آنکه به عنوان منتخب ملت برگزیده شوم اعلام کردم که اگر ملت من را برگزینند حتما فعالیت های هسته ای را آغاز می کنیم.
  • در اوایل انتخابم برخی کارشکنی های در موضوع هسته ای صورت می گرفت و عده ای ما را از این کار برحذر می داشتند و می گفتند که پرداختن به این مسائل خطرناک است ولی پاسخ من، پاسخ ملت ایران است؛ ملت می گفتند بگذارید هر غلطی می خواهند بکنند چون هیچ غلطی نمی توانند بکنند. هیچ کدام از ما اجازه نداریم ازحقوق اساسی یک ملت که مربوط به تاریخ و نسل های پی در پی است، عدول کنیم. دیدید که ملت ما چه حماسه ای آفرید و در تاریخ ماندگار شد.

۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.