«احمد اسفندیاری» درگذشت…

۲۹م اسفند ،

احمد اسفندیاری نقاش پیشکسوت پس از گذراندن یک دوره بیماری شب قبل ۲۹ اسفند ماه دارفانی را وداع گفت.

احمد اسنفدیاری نقاش پیشکسوت که از او به عنوان هنرمند پیشگام هنر نوگرای ایران یاد می گردد، شب قبل پس از گذراندن یک دوره بیماری درگذشت. هنوز زمان و مکان خاکسپاری وی اعلام نشده است.

اسفندیاری متولد ۱۳۰۱ لیسانس نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، دبیر هنرستان‌ها و دبیرستان‌‌های تهران و بازنشسته آموزش و پرورش بود.  او با علی اسفندیاری (نیما یوشیج) پدر شعر معاصر ایران نیز نسبت داشت.

در سال ۱۳۳۷ در اولین دوسالانه تهران شرکت کرد. در این نمایشگاه، یک نقاشی با موضوع طبیعت بی جان از او به نمایش در آمد که درآن اشیاء، فرم های ساده ای یافته و با خطوط رنگین دورگیری شده اند.این نقاش مدتی در دبیرستان ها به تدریس نقاشی و ادبیات پرداخت.او در سال ۱۳۵۴ از وزارت آموزش و پرورش باز نشسته شد و در دانشسرای عالی به طراحی تصاویر گیاهی مشغول شد.

از احمد اسفندیاری به عنوان هنرمند پیشگام هنر نوگرای ایران یاد می گردد و او توانسته در طول سال های فعالیتش دهها نمایشگاه داخلی و خارجی از آثارش برگزار کند و جوایزی بی شمار به دست آورد.

به باور کارشناسان هنر، احمد اسفندیاری از پیشکسوتان مدرنیسم ایران و از نسل نقاشانی است که در دهه ۲۰، بار سنگین تغییر قالب های بیانی فرسوده قبل را بر دوش داشته و توانسته است آن را به مقصدی امن ومطمئن برساند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.