احمد شهید هزینه‌های زندگی‌اش را از طریق مزدوری غرب تامین می‌کند

اردیبهشت ۱۴۰۳

“محمدحسن قدیری‌ابیانه” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی ممتاز نیوز، با اشاره به اقدامات خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه کشورمان همچون گزارشات غیر مستند گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران گفت: “احمد شهید” یکی از مهره‌های خودفروخته به غرب است که در راستای منافع آن‌ها عمل می‌‌کند.
 
وی ادامه داد: اگر قرار باشد مسئله نقض حقوق بشر از سوی غرب نسبت به ایران مطرح شود، باید اقدامات و جنایات روزانه آمریکا درکشورهای مختلف نیز مورد بررسی قرار گیرد.
 
قدیری‌ابیانه تحریم‌های یک جانبه غرب علیه ایران را جنایت بزرگ علیه بشریت خواند و افزود: یکی از این جنایات تحریم دارو علیه جموری اسلامی بود، غرب در تلاش برای جلوگیری از فروش صفحات سوخت ۲۰ درصدی به ایران که برای رآکتور تحقیقاتی هسته‌ای کشورمان بود و از این طریق رادیوداروها تکثیر می‌شد به شمار می‌رود.
 
سفیر سابق ایران در مکزیک تصریح کرد: احمدشهید هزینه‌هایی دارد که باید آن‌ها را از طریق مزدوری غرب تامین کنند؛ غربی‌ها هرگز دست از بهانه‌جویی علیه ایران برنخواهند داشت.
 
قدیری‌ابیانه با بیان اینکه غرب هیچ نگرانی از انحراف ایران در روند مسئله‌ هسته‌ای ندارد، اظهار داشت: این مسائل همگی بهانه‌جویی غرب علیه ایران است، آن‌ها می‌دانند کشورمان هیچ‌گاه از مسیر خود منحرف نخواهد شد.
 
قدیری‌ابیانه ادامه داد: من به نتایج مذاکرات آتی ایران و ۱+۵ خوش‌بین نیستم چراکه تمامی مباحث طرف غربی‌ را تنها یک بهانه‌جویی می‌دانم؛ ایران امروز دارای فناوری هسته‌ای بوده به گونه‌ای که حتی علم آن نیز برای کشورمان بومی شده است، جمهوری اسلامی ایران در آینده در زمینه کاربردهای صلح‌آمیز هسته‌ای از جمله رادیو داری به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و هیچ‌گاه در مقابل تحریم‌ها و تهدیدها کوتاه نخواهد آمد.
 
سفیر سابق ایران در مکزیک با تاکید بر اینکه  غربی‌ها همواره با ایران دشمنی می‌کنند و در عین حال درصددند تقصیر این دشمنی را به دوش طرف ایرانی بیاندازند، اظهار داشت: لحن ملایم مسئولین ما و مذاکراتی که با رعایت همه اصول دیپلماسی در نیویورک انجام شد و در ژنو ادامه خواهد داشت در صورت عدم تمکین غرب به حقوق ملت ایران این پیام را برای ملت ما خواهد داشت که عدم نتیجه‌گیری در مذاکرات ایران و ۱+۵ ناشی از عمق خصومت غرب با کشورمان و طمع آنان به منابع داخلی است.
 
وی با بیان اینکه این مسئله انسجام ما را در مقابل با دشمنی‌های دشمن بالا خواهد برد، تصریح کرد: رابطه دستگاه دیپلماسی کشورمان با ساختار داخلی همچون رابطه سوزن چرخ خیاطی با چرخ خیاطی است مهم است که آلیاژ این سوزن از چه نوعی باشد اما توانایی آن در پیش‌برد کار بستگی به قوت ما در داخل کشور دارد، از این روست که مقام معظم رهبری همواره بر اصلاح و تقویت ساختار داخلی کشور تاکید دارند.
 
قدیری‌ابیانه تاکید کرد: انسجام و اتحاد ما در کشور و همچنین تولید ثروت در کشورمان، منوط به پرهیز از خرید کالاهای خارجی و به عبارت دیگر تحریم کالاهای خارجی به نفع تولیدات داخلی کشورمان، پرهیز از اسراف و به کارگیری سرمایه‌ها در تولید است.
 
سفیر سابق ایران در مکزیک در پایان خاطر نشان کرد: این امر سبب بی‌نیازی ما و نابودی دشمن و همچنین سبب تقویت دستگاه دیپلماسی کشورمان خواهد شد، اگر می‌خواهیم هیئت ایرانی موفقیت‌های بیشتری پای میز مذاکره با طرف غربی به دست آورد و دشمن از تعرض به حقوق ایران و نادیده گرفتن آن ناامید شود باید همه در داخل کشور تلاش کنند تا به تولیدات داخلی رغبت بورزند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.