احیاء زبان گویشی حضرت مسیح

در روستای فلسطینی بیت جالا، مسن ترهایی که زبان آرامی می دانند آن را به نوه های خود می آموزند. بیت جالا در کنار بیت لحم قرار دارد، که به روایت عهد جدید کتاب مقدس، زادگاه مسیح است.

عکس

دو روستا در منطقه کوچک مسیحی نشین سرزمین مقدس فلسطین ، با امید به احیای زبانی که عیسی مسیح با آن سخن می گفت اقدام به تدریس زبان باستانی آرامی کرده اند.

به گزارش ممتازنیوز ، در روستای فلسطینی بیت جالا، مسن ترهایی که زبان آرامی می دانند آن را به نوه های خود می آموزند. بیت جالا در کنار بیت لحم قرار دارد، که به روایت عهد جدید کتاب مقدس، زادگاه مسیح است.

در روستای عرب- اسرائیلی «جیش»، واقع در تپه های جلیلی، جایی که مسیح آنجا زندگی و موعظه کرد، کودکان دبستانی اکنون زبان آرامی فرامی گیرند. این کودکان عمدتا متعلق به جامعه مسیحی مارونی هستند. مارونی ها هنوز نیایش های خود را به آرامی می خوانند اما تنها عده کمی دعاها و نیایش ها را می فهمند.

‪گویشی که در جیش و بیت جالا‬ آموزش داده می شود «سریانی» است که زبان اجدادی مردم آنجا است. به گفته ستیون فاسبرگ، کارشناس زبان آرامی در دانشگاه عبری اورشلیم، گویش سریانی شبیه به گویش جلیلی است که مسیح به آن تکلم می کرد:‌ «این دو گروه احتمالا زبان همدیگر را می فهمیدند.»

طبقه بندی: مطالب خواندنی   |   تعداد بازدید: ۱۰۰ نفر   |   تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ خرداد
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , jazab, احیاء زبان گویشی حضرت مسیح, حضرت مسیح, زبان گویشی حضرت مسیح, مسیح, گویش

مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.