احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران از دید “تهرانی‌ها”

۲۱فروردین۱۳،

1581457357_orig.jpg

هر چند خبر احیا دانشگاه علوم پزشکی ایران اعتراضات جمعی از دانشجویان را به سبب سردرگمی در وضعیت آموزشی خود داشت، اما با این وجود می باشند اشخاصی که این خبر خشنودشان کرده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سه روز قبل با تصمیم وزیر بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران پس از گذشت ۲۹ ماه و دو روز احیا شد. با این حال دانشجویان نظرات متفاوتی در خصوص معایب و محاسن احیا دارند که در زیر نظرات بعضی از دانشجویان آمده است.

محمد، ورودی رشته پزشکی سال ۸۹ دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهارکرد: تنها نتیجه‌ای که ادغام دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران در پی داشت در تقابل قراردادن دانشجویان بود و حالا پس از مدتی که این تقابل تقریبا از بین رفته است و دانشجویان به درک متقابل رسیده‌اند دوباره احیا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: گروه قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه ایران مایل به ادغام نبودند و تصور می‌کردند در دانشگاه علوم پزشکی تهران احترام مناسب به آنها گذاشته نخواهد شد و حال آن گروه مطمئنا از احیای مجدد دانشگاه علوم پزشکی ایران خوشحال می‌شوند، همانطور که دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران از این مسئله استقبال می‌کنند.

این دانشجو ادامه داد: اگرچه دانشگاه علوم پزشکی ایران مجددا تشکیل می‌شود، اما مسئولان باید در برابر ذهن پرسشگر دانشجویان که با سوال‌هایی چون اساسا چرا این دو دانشگاه ادغام شدند؟ آیا واقعا این کار ضرورت داشت؟ چرا به سرنوشت دانشجویان در جریان ادغام توجه نشد؟ و حال اینکه چرا این ادغام ملغی شده است؟، پاسخ دهند.

امیرعلی، یکی دیگر از دانشجویان رشته پزشکی با بیان اینکه دانشجویان در زمانی در صدر حرکت‌های مدنی و انقلابی قرار داشته‌اند، تصریح کرد: این در حالیست که الان در خصوص بدیهی‌ترین حقوق خود نظیر انتخاب دانشگاه مورد تحصیل حق رای ندارند.

صادق، یک دانشجوی دیگر ورودی ۹۰ دانشگاه علوم پزشکی تهران، ابراز عقیده کرد: ادغامی که یک شبه صورت گیرد یک شبه هم ملغی می‌شود، متاسفانه در کشور ما به نظر نخبگان، دانشجویان و از آن بالاتر اساتید و کارشناسان بعضا توجهی نمی‌شود و بعضی تصمیمات یک شبه اتخاذ و به سرعت اجرایی می‌شود.

وی افزود: در ابتدای ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران که اعتراضات دانشجویان را در پی داشت برخوردهای نامناسبی بین دانشجویان دو دانشگاه صورت گرفت که من به عنوان دانشجوی علوم پزشکی تهران اشتباهات خود را در این زمینه می‌پذیرم.

علیرضا، دانشجوی دیگر، گفت:‌ ادغام دو دانشگاه در نهایت به نفع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران تمام شد، چرا که در این مدت بسیار از دانشجویانی که در آن دانشگاه قبول شده بودند با مدرک دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ‌التحصیل شدند، ضمن اینکه امکانات بسیاری نیز مانند یک کتابخانه مجلل در پردیس همت برای آنها ساخته شد، اما به هر صورت من هم‌اکنون به عنوان دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران از احیای مجدد دانشگاه ایران خوشحال هستم.

این دانشجو ادامه داد: این همه هزینه گزافی که برای ادغام و احیای دانشگاه که به نظر می‌رسد نتیجه مهمی هم در بر نداشت می‌توانست در اختیار ارتقای سطح علمی و پژوهشی دانشجویان و هر دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران قرار گیرد، در حالیکه بسیار از دانشجوها به سبب نداشتن بودجه پژوهشی گاهی موفق به اجرای بسیار از طرح‌های مورد نظر خود نمی‌شوند و صندلی و امکانات بعضی کلاس‌ها برای ۳۰ سال پیش است و کامپیوترها نیز در حد عالی و خوبی نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.