اخاذی از زنان در اینترنت

سه مرد که در شبکه اجتماعی فیس بوک خود را زن معرفی کرده و با جلب اعتماد زنان و با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی‌شان در اینترنت از آنها اخاذی می‌کردند، از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شدند.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، رسیدگی به این پرونده چندی پیش با شکایت مردی علیه یک اخاذ در دستور کار پلیس فتای استان خراسان رضوی قرار گرفت.

شاکی گفت: مدتی پیش همسرم که عضو شبکه اجتماعی فیس‌بوک بود، با پنج زن ارتباط اینترنتی پیدا کرد و در ادامه همسرم و دوستان اینترنتی‌اش، عکس‌های خصوصی‌شان را برای هم ارسال کردند.

تا این یک روز همسرم پیام‌های اینترنتی متعددی دریافت کرد، مبنی بر این که ما دوستان اینترنتی تو،‌ همگی مرد هستیم و اگر به خواسته‌های ما تن ندهی، تصاویر خصوصی‌ات را در اینترنت پخش می‌کنیم.

وی یادآور شد: در پیام‌های بعدی، مرد مزاحم ودوستان او از همسرم خواستند چند میلیون تومان به آنها پرداخت کند.

با تشکیل پرونده‌ای در این باره، ماموران تحقیقات خود را آغاز و همسر شاکی را برای تحقیقات به پلیس فتا احضار کردند.

متهمان از شاکی اخاذی می‌کردند

زن جوان در تحقیقات پلیسی، گفته‌های شوهرش را تائید و عنوان کرد مزاحمان اینترنتی همچنان وی را تهدید می‌کنند.در حالی که تحقیقات برای دستگیری اخاذان اینترنتی ادامه داشت، زن و شوهر شاکی دوباره با حضور در پلیس فتا اطلاعات جدیدی را در اختیار پلیس قرار دادند.

آنها گفتند اخاذان اینترنتی تهدیدشان کرده‌اند علاوه بر پرداخت پول، باید اطلاعات موجود در شهرشان را روزانه برایشان ارسال کنند.

ردپای سه متهم در فضای مجازی

با اطلاعات جدیدی که ماموران از شاکی پرونده به دست آوردند، جستجو‌های خود را ادامه دادند تا این که چند روز پیش موفق شدند، سه مرد اخاذ را از طریق فضای مجازی شناسایی و در پی چند عملیات جداگانه، آنها را در منازلشان دستگیر کنند.

متهمان به مرکز پلیس منتقل شدند و در بازجویی اعتراف کردند با تشکیل یک باند قصد سوءاستفاده از بانوان و اخاذی از آنها را داشته‌اند.

اعتراف اخاذ اینترنتی

یکی از متهمان گفت: من و همدستانم با تشکیل باندی تصمیم گرفتیم از زنان اخاذی کنیم. بنابراین در شبکه اجتماعی فیس‌بوک خود را زن معرفی و با کاربران اینترنتی که اغلب زن بودند، ارتباط دوستی برقرار می‌کردیم.

متهم اضافه کرد: در ادامه اعتمادشان به ما جلب شد و تصاویر خصوصی خود را برایمان ارسال کردندو ما نیز عکس‌های چند زن دیگر را فرستادیم سپس با اطلاع از این که برخی از آنها ساکن شهرستان هستند، تصمیم گرفتیم با تهدید به انتشار تصاویر آنها در فضای مجازی، از بانوان اخاذی کنیم.

وی یادآور شد: در مرحله بعد اگر زنان پولی پرداخت می‌کردند، دیگر با آنها کاری نداشتیم. در غیر این صورت تهدید می‌کردیم باید اطلاعات شهرشان را جمع‌آوری و برای ما ارسال کنند و با این ترفند آنها را ترسانده و مجبور به پرداخت پول می‌کردیم. در صدد بودیم تا اطلاعات به دست آمده از این زنان را در اختیار افراد بیگانه قرار دهیم که پیش از هر اقدامی دستگیر شدیم.

بنابراین گزارش، در پی اعتراف متهم، همدستانش نیز گفته‌های او را تایید کردند. به این ترتیب، آنها با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی برای مشخص شدن دیگر جرایم این متهمان و دستگیری همدستان احتمالی‌شان ادامه دارد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.