اخبار تئاتر:تشکیل دفتر دانشجویی یونسکو در تالار مولوی۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

دفتر دانشجویی یونسکو در ایران، با هدف تعامل بین‌المللی دانشجویان تئاتر در تالار مولوی تشکیل می‌شود.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، علی‌اکبر طرخان – مدیر امور بین‌الملل – طی توافقی که میان هیأت اعزامی ایران متشکل از قادر آشنا، سعید اسدی ، علی اکبر طرخان و کرنلیو دومتریو، دبیر کرسی یونسکو رومانی در مسافرت ماه گذشته این گروه شکل گرفت، قرار شد کرسی دانشجویی یونسکو در ایران، اواخر اسفندماه در تالار مولوی، با ریاست سعید اسدی تشکیل و آغاز iبه کار کند.

هدف از تشکیل این مرکز، ارتباط مستقیم دانشجویان تئاتر با دفتر یونسکو، آشنایی هنرمندان سایر کشورها با فرهنگ، آداب و سنت‌های ایرانی، توسعه سطح کیفی آثار دانشجویی در مقایسه با هم و همچنین شانس بیشتر برای اجرا در خارج از کشور و حضور استاد‌ و دانشجویان تئاتر در سمینارها و کارگاه‌های یونسکو است.

مدیر امور بین‌الملل، ضمن تأکید بر لزوم تشکیل چنین دفتری گفت: از پایان اسفندماه این دفتر با مدیریت سعید اسدی تشکیل می‌شود تا ارتباطات بین‌المللی آن iبه صورت مستقیم و با نظارت مرکز هنرهای نمایشی صورت گیرد.

از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این دفتر می‌توان iبه حضور اساتید جوان دانشگاهی در برگزاری کارگاه‌های یونسکو، حضور دانشجویان رشته تئاتر در کلاسهای آموزشی آینده یونسکو اشاره نمود.

قرار است از سال ۲۰۲۲ این دفتر، پس از تشکیل‌، با توسعه فعالیتهای دانشجویی خود، دانشکده‌های تئاتر دیگر را هم iبه عضویت بپذیرد و امکان تشکیل دیگر دفاتر کرسی دانشجویی یونسکو در سراسر ایران،‌ با عنوان فدراسیون کرسی‌های تئاتر یونسکو مهیا شود.

پس از تشکیل دفتر دانشجویی یونسکو همه اعزام‌های دانشجویی iبه طور مستقل از سوی این دفتر iبه امور بین‌الملل مرکز هنرهای نمایشی، معرفی خواهدشد.

حوزه فعالیت‌های این دفتر صرفاً درخصوص شناسایی و اعزام گروه‌های تئاتر دانشجویی نمی باش، بلکه برگزاری سمینار و کارگاه‌های آموزشی نیز جزوی از خدمات این دفتر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.