اخبار جشنواره فیلم فجر: مریلا زارعی در نشست خبری فیلم زیبای گیتا



تاریخ انتشار: ۲ February 2016 | 11:40 am

http://seemorgh.com/administrator/index.php?option=com_content&view=article&layout=edit

مریلا زارعی : وقتی که متن را می خواندم نمیدانستم نویسنده این فیلم یک خانم است اما یک احساس زنانگی در فیلم دیدم.

نشست خبری فیلم “گیتا” برگزار شد

به گزارش ممتاز نیوز در روز دوم جشنواره فیلم فجر و در کاخ جشنواره نشست رسانه ای فیلم “گیتا” که شب گذشته اکران شد، برگزار شد.

نشست خبری “گیتا” با حضور مسعود مددی (کارگردان) ، مجید شیخ انصاری (تهیه کننده)، مریلا زارعی (بازیگر)، سعید شهرام (آهنگساز) و میترا تیموریان (نویسنده) برگزار شد. مجری این نشست محمود گبرلو (مجری سابق برنامه سینمایی هفت) بود.

 

در ابتدای نشست ، مسعود مددی گفت: زمانی که سه سال پیش ایده این فیلم از طرف خانم میترا تیموریان مطرح شد برای من چالش برانگیز بود که چطور می توان از یک موضوع نسبتا ساده یک درام ساخت.پس از برگزاری جلسات متعدد به این نتیجه رسیدیم که این قصه استعداد خوبی برای مطرح شدن دارد.

 

میترا تیموریان در ادامه بیان کرد: این ایده برای من خیلی آرام آرام شکل گرفت. اینکه یک مادر بزرگترین کار زندگیش مادر بودن است و بدون پسرش نمی تواند زندگی کند. این اولین جرقه در ذهن من بود و کم کم ایده را برای آقای مددی مطرح کردم و آن را گسترش دادیم.پس از اینکه فیلمنامه را به طور کامل نوشتم باز هم ایده های جدید به آن اضافه شد.

merilla-zarei-1.jpg

 

مجید شیخ انصاری نیز گفت: من خیلی زود در جریان فیلمنامه قرار گرفتم و بعد از اینکه فیلمنامه نهایی شد به دنبال جذب سرمایه افتادیم و پس از حدود یک سال مطمئن شدیم به لحاظ مالی می توانیم فیلم را آغاز کنیم. از همان ابتدا خانم مریلا زارعی انتخاب قطعی ما بودند و نظراتی که ایشان دادند خیلی ما را دلگرم کرد.

مریلا زارعی : ما به عنوان بازیگر قصه های متفاوتی را در طی سال مطالعه می کنیم و بنا به آن سیاسیت کاری خودمان دست به انتخاب می زنیم. قطعا فیلم “گیتا” یکی از انتخاب های من بود. به وایطه متنی که مطالعه کردم و علاقه ای که به کار کردن با فیلمسازان اول دارم و برای خودم تجربه و چالش جدید را به بار می آورد. همکاری با کارگردان هایی که در ابتدای ورود به سینما هستند کمی برای افراد با تجربه سخت می شود . چون کارگردان می خواهد تازه تجربه کند و ما چون آن تجربه ها را داشتیم کمی به مشکل می خوریم. اما اقای مددی مدرس سینما هستند و دانش کافی را داشتند.نقش من متفاوت بود.نقش یک مادر را داشتم. و تجربه خوبی برایم بود.

وقتی که اولین بار متن را می خواندم نمیدانستم نویسنده این فیلم یک خانم است اما یک احساس زنانگی در فیلم دیدم. همیشه دوست داشتم با فیلمسازان اول کار کنم چرا که تجارب خوبی هستند.امسال سه فیلم کار کردم که همه شان چالش عجیبی برایم بود.

 

مسعود مددی در ادامه نشست گفت: سکانس بیمارستان یکی از سکانس های اصلی ماست که گره اصلی داستان باز می شود اما در اکران برج میلاد همانجا دقیقا فیلم شروع کرد به قطع تصویر و صدا که این خیلی من را عصبی کرد.فیلم طوری است که گاهی اطلاعاتی می دهد بعد ما را رها می کند و در سکانس های بعدی به آن پاسخ می دهد.اما این اتفاق نیفتاد

 

الهام حسامی : من فکر می کنم موسیقی از فیلم جدا شنیده می شد که این گاهی از اوقات ممکن است به ساختار سینمایی ضربه بزند که این اتفاق تا حدودی در فیلم “گیتاگ رخ داده است و من فکر می کنم موسیقی با فیلم آمیخته نشده است.به نظرم در بخش طراحی صحنه هم بسیار با ضعف روبه رو هستیم مثلا در صحنه قبرستان بازی خیلی خوب خانم زارعی که به لحاظ احساسی درآمده است پایانش با یک درخت بید است که این اصلا خوب نیست.

 

مسعود مددی نیز گفت: من ادعا ندارم که فیلم من فیلم کاملی است اما همینقدر که فیلم تاثیرگذار بوده احساس خوبی دارم و در بارهای بعدی که فیلم را ببینم ضعف ها را پیدا خواهم کرد.

 

مسعود مددی درباره ضعف های کیفیت پخش فیلم توضیح داد: به طور طبیعی انتظار داریم هر سال جشنواره بهتر از پارسال باشد. فیلم ما در میان چند فیلم “نا آماده” قرعه به نامش افتاد در روز اول اکران شود.دلیلش را نمیدانم که چرا وقتی تعدادی فیلم مشخصی داریم که نسخه آنها آماده است در روزهای پایانی نمایش داده می شوند ولی فیلم ما که آماده نبود روز اول نمایش داده شد  در آخر مجید شیخ انصاری گفت : من به عنوان تهیه کننده همه تقصیر ها را بر عهده میگیرم و از همه معذرت خواهی می کنم.

تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز
اختصاصی ممتاز نیوز / فریبا بیات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.