اخبار خودرو :آرم طرح ترافیک گران می گردد، ۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

احتماال افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی مجوزها

آرم طرح ترافیک گران می گردد

عصر خودرو : معاون حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه لایحه نرخ آرم طرح ترافیک سال ۹۲ iبه شورای شهر ارایه می‌شود، گفت: احتمال افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی نرخ مجوزهای طرح ترافیک سال آینده وجود دارد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از فارس، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار نمود : شهرداری تهران هیچ اقدامی را بدون مصوبه شورای شهر تهران انجام نمی دهد و در خصوص نرخ آرم طرح ترافیک سال ۹۲ نیز با شورای شهر مشورت می کنیم تا در مورد نرخ های تازه تصمیم گیری شود.
وی ادامه داد: هرچند در قیمت همهی خدمات و کالاهای کشور افزایش چشم گیری داشته ایم اما در خصوص نرخ آرم طرح ترافیک تلاش خواهیم نمود که نرخ های مصوب متعادل باشد و در این میان افزایش حدود ۱۰ تا ۱۲ درصدی منطقی iبه نظر می رسد.
معاون شهردار تهران همچنین در خصوص کاهش مجوزهای سالیانه و افزایش مجوزهای روزانه و هفتگی در سال ۹۲ گفت: ما تعداد کل مجوزهای طرح ترافیک را iبه هیچ عنوان افزایش نمی دهیم و می خواهیم تعداد کل ثابت بماند چون iبه وضعیت با ثبات رسیده ایم ولی اما در خصوص کاهش مجوزهای سالانه و افزایش مجوزهای روزانه و هفتگی احساس نیاز می شد که تصویب شورای عالی ترافیک این موضوع در سال۹۲ محقق خواهد شد.
وی افزود: در گذشته بسیاری از افراد که تنها برای روزهای خاصی از سال نیاز iبه آرم طرح ترافیک داشتند مجبور بودند مجوز سالیانه دریافت نمایند و ضمن پرداخت iبها بیشتر این فرصت از بقیه افراد جامعه که نیازمند ورود iبه محدوده طرح ترافیک در موارد و روزهای خاص بودند گرفته می شد اما با در نظر گرفتن بخشی از مجوزهای طرح ترافیک iبه عنوان مجوزهای روزانه و هفتگی این مشکلات مرتفع شده است.
تشکری گفت: اوایل استقبال بسیاری از مجوزهای روزانه و هفتگی نداشتیم و از فروش روزی چند ده تا چند صد مجوز کار را آغاز نمودیم و لی در مهرماه iبه طور میانگین iبه استفاده ۷۷۰۰ مجوز روزانه رسیدیم و مردم خوب iبه کاربرد این نوع مجوزها پی بردند.
وی ادامه داد: براساس جلساتی که با شورای عالی ترافیک داشتیم ، مصوب شد که در سال ۹۲ در مجموع ۵ هزار آرم سالانه کم و iبه همین تعداد iبه مجوزهای روزانه و هفتگی ورود iبه محدوده طرح ترافیک اضافه شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک تصریح نمود:براین اساس در سال ۹۲ تعداد مجوزهای روزانه و هفتگی طرح ترافیک iبه ۱۵ هزار مجوز خواهد رسید.
وی با اشاره iبه اینکه سهمیه بگیران مجوز طرح ترافیک گروه های مختلفی مانند دستگاه های دولتی، ارگان ها و سازمان ها، مجامع تخصصی و صنفی و گروه های اجتماعی خاص مانند پزشکان ، بیماران خاص و جانبازان و… می باشند گفت: بخشی از گروه ها iبه خاطر شرایط جسمی برای ترددهای خود نیاز iبه آرم طرح ترافیک دارند مانند بیماران خاص و جانبازان و معلولان که از سهمیه طرح ترافیک این افراد در سال ۹۲ چیزی کسر نخواهد شد اما برای افزایش ۵ هزار مجوز روزانه و هفتگی iبه همین میزان از سهمیه سایر سهمیه بگیران کسر خواهد شد.

چهارشنبه ۳ آبان   ۴:۵۶

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.