اخبار خودرو:برای ثبت سفارش خودرو تاییدیه صادر نمی شود، ۲ آبان ۹۱

این خبر امروز سه شنبه ۲ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

برای ثبت سفارش خودرو تاییدیه صادر نمی شود

عصر خودرو : یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره iبه توقف ثبت سفارش واردات خودرو گفت: قرار است وزارت صنعت خودروهای وارداتی را از نظر میزان مصرف سوخت برای دریافت ارز مبادله‌ای اولویت‌بندی کند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از فارس فربد زاغه‌ اظهار داشت: با توجه iبه اینکه اولویت‌بندی خودروهای وارداتی از نظر میزان مصرف سوخت هنوز نهایی نشده است، برای ثبت سفارش خودروها تأییدیه‌ای صادر نمی شود.
وی ادامه داد: قرار است وزارت صنعت دستورالعملی را برای واردات خودروهای خارجی براساس پر مصرف یا کم مصرف بودن آنها تهیه کند تا بر مبنای میزان مصرف یا حجم موتور این خودروها، اولویت‌بندی تخصیص ارز صورت گیرد.
زاغه تصریح نمود: در حال حاضر خودروهای وارداتی در اولویت‌های ۸ و ۹ قرار دارند اما مشخص نمی باش چه خودروهایی مشمول خودروهای کم مصرف با اولویت ۸ و چه خودروهایی iبه عنوان پر مصرف مشمول اولویت ۹ می‌شوند.
وی ادامه داد: در حال حاضر بحث‌ها در مورد اولویت‌بندی خودروها این است که خودروهای با حجم موتور ۱۴۰۰ سی‌سی iبه پایین در اولویت ۸ قرار گیرند، خودروهای با حجم موتور ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ سی‌سی در اولویت ۹ و خودروهای با حجم موتور بالای ۱۶۰۰ سی‌سی در اولویت ۱۰ قرار گیرند.

سه شنبه ۲ آبان   ۶:۳۰

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.