اخبار خودرو:ضعف های بیمه شخص ثالث اصلاح می گردد، ۲ آبان ۹۱

این خبر امروز سه شنبه ۲ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

ضعف های بیمه شخص ثالث اصلاح می گردد

مدیر گروه بیمه‌های اموال و مسئولیت پژوهشکده بیمه با اشاره iبه اتمام جلسات کارگروه اصلاح قانون بیمه شخص ثالث گفت: کارشناسان بیمه و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن مراجعه iبه پایگاه اینترنتی پژوهشکده نظر اصلاحی خود را درج نمایند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از فارس، با توجه iبه نزدیک شدن iبه پایان مهلت اجرای آزمایشی پنج ساله “قانون اصلاح بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث” مصوب ۱۶/۰۴/۱۳۸۷ و اهتمام مجلس شورای اسلامی، بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه در رفع نواقص موجود احتمالی در قانون مذکور، گروه پژوهشی بیمه های اموال و مسئولیت پژوهشکده بیمه اقدام iبه برگزاری فراخوان نظر خواهی درباره این قانون نموده است.
میترا صفائیان در این‌باره اظهار داشت: جلسات کارگروه پژوهشکده در خصوص اشکالات قانون مسئولیت مدنی رانندگان در مقابل اشخاص ثالث برگزار شده است.
مدیر گروه بیمه‌های اموال و مسئولیت پژوهشکده بیمه افزود: در این جلسات از نظرات کارشناسان صنعت بیمه در مورد ضعف‌های این قانون و راهکارهای رفع آن استفاده شد.
وی گفت: با توجه iبه اینکه افراد حاضر در آن جلسات محدود بودند و قطعا افراد بسیاری در دانشگاه‌ها و مراکز مطالعاتی و حتی بعضی از مردم عادی که تجربیاتی در مواجهه با شرکت‌های بیمه و دریافت خسارت دارند، تصمیم iبه برگزاری فراخوان نظرخواهی راجع iبه قانون بیمه شخص ثالث نمودیم.
به گفته صفائیان، هدف ما این است که از طریق این فراخوان بتوانیم از نظرات افراد مختلفی که در جلسات حضور نداشتند استفاده نموده و در تغییر قانون از آن استفاده کنیم.
اجرای آزمایشی پنج ساله “قانون اصلاح بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث” یا همان بیمه شخص ثالث مصوب سال ۱۳۸۷،‌ شهریور سال آینده پایان می‌یابد. بر این اساس پژوهشکده بیمه از همهی مالکنظران، قانون‌گذاران بیمه شخص ثالث، تصمیم‌گیران صنعت بیمه، متصدیان بیمه‌ شخص ثالث در صنعت بیمه، کارشناسان، اساتید و دانشجویان علاقه‌مند iبه صنعت بیمه دعوت نموده تا با مراجعه iبه پایگاه اینترنتی پژوهشکده نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص هریک از مواد و تبصره‌های قانون مذکور ارائه نمایند.

سه شنبه ۲ آبان   ۵:۳

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.