اخبار دروغ در مورد وضعیت کرونا در ایران

طی ۲۴ ساعت گذشته، شایعاتی در مورد وضعیت کرونا در ایران منتشر شد که مرکز مقابله با شایعات سایبری کذب بودن این اخبار را تأیید کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، روز گذشته( ۷ فروردین) شایعه‌ای در خصوص ابتلای آیت‌الله جنتی به کرونا و درگذشت وی بر اثر این بیماری در برخی اکانت‌های توییتری همسو با سلطنت‌طلبان منتشر شد که با ضریب بسیار بالایی در گروه‌های تلگرامی بازنشر شد که با بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شد این شایعه کذب است.

دیروز کانال‌های تلگرامی وابسته به منافقین هم با استناد به برخی تصاویر خبری خبرگزاری مهر درباره‌ تدفین جانباختگان کرونا، مدعی درگذشت ۲۰۰۰ نفر از مردم گیلان و دفن پنهانی آن‌ها در قبرهای دسته‌جمعی توسط سپاه شدند که با بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شد این ادعا کذب بوده و تصاویر مربوط به آماده‌سازی قبر در آرامستان شهر رشت بوده و افراد حاضر در تصاویر نیز، ارتباطی با سپاه ندارند و هیچ قبر دسته‌جمعی نیز در این آرامستان حفر نشده است.

در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ویدئویی در رسانه‌های معارض با انقلاب اسلامی منتشر شده که در کانال‌های تلگرامی همسو با ضدانقلاب نیز بازنشر شد که طی آن، همراه یکی از بیماران درباره ابتلای او و بیمار همراهش به کرونا به‌خاطر عدم رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی در یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران صحبت می‌کند که با بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص گردید این ادعا کذب بوده و با بررسی‌های پزشکی مشخص شده است که فرد مذکور و همراهانش به کرونا مبتلا نشده‌اند.

روز گذشته کانال‌های تلگرامی وابسته به منافقین و سلطنت‌طلبان با انتشار تصویری از اطلاعیه سازمان غذا و دارو، مدعی شدند که سپاه درحال تولید و توزیع الکل تقلبی است که با بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شد این تصاویر جعلی و ساختگی بوده و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت چنین اطلاعیه صادر نکرده است. همچنین شرکت مذکور نیز، وابستگی به سپاه ندارد.

همچنین روز گذشته کانال‌های تلگرامی وابسته به سلطنت‌طلبان با انتشار ویدئویی از یکی از پرسنل بیمارستان ولایت قزوین، مدعی شدند که مبتلایان به کرونا از ۱۵ بهمن در این بیمارستان بستری شده‌اند که با بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شد این ادعا کذب بوده و سخنان منتسب به فرد مذکور، در خصوص ابتلای عده‌ای از مردم به آنفولانزا و سایر بیماری‌های تنفسی بوده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.