اخبار رادیو قرآن/آیین اختتامیه طرح فراگیر تابستانی «قرآن، کتاب زندگی»

مراسم اختتامیه طرح فراگیر «قرآن، کتاب زندگی » با محوریت سوره انسان ،جمعه، ۱۳ مردادماه،  در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) به همت رادیو قرآن دربیستمین  نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، نحوه اجرای طرح بزرگ آموزش فرهنگیان و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان از طریق رادیو قرآن، از دیگر خبرهای این رادیو است.
نحوه اجرای طرح بزرگ آموزش فرهنگیان  تشریح شد
 نحوه اجرای طرح  آموزش معلمان و فرهنگیان  در برنامه خانه قرآن با حضور  رئیس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش جمعه ۶مردادماه تشریح شد.
 در برنامه خانه قرآن  روز جمعه ۶مردادماه  اسدا…اسدی گرمارودی رئیس مرکز برنامه ریزی  و آموزش نیروی انسانی  به تشریح  نحوه اجرای این طرح پرداخت.
مهدی جلالی مدیرکل آموزش ها  کوتاه مدت آموزش و پرورش و احمد فراهانی سرپرست گروه تلاوت رادیو قرآن  در این برنامه نوع همکاری و چگونگی طرح را برای شنوندگان بیان کردند.
در این برنامه توضیحات جامع و کاملی در خصوص چگونگی نحوه اجرای طرح آموزش ضمن خدمت معلمان  ارائه شد .
شایان ذکراست برنامه “خانه قرآن”  روزهای جمعه به طور ویژه زنده و درقالب پرسش و پاسخ برای فرهنگیان ساعت ۱۵ به مدت یک ساعت به سردبیری و تهیه کنندگی  فاطمه سالمی از رادیو قرآن پخش می شود.

در نمایشگاه قرآن؛ آیین اختتامیه طرح فراگیر تابستانی «قرآن، کتاب زندگی» فردا برگزار می‌شود    
مراسم اختتامیه طرح فراگیر «قرآن، کتاب زندگی » با محوریت سوره انسان ،جمعه، ۱۳ مردادماه،  در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) به همت رادیو قرآن دربیستمین  نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.
مراسم اختتامیه طرح فراگیر تابستانی «قرآن، کتاب زندگی » با محوریت سوره انسان که از ۱۶خردادماه سال جاری با ویژه برنامه‌ای رادیویی به نام همین طرح در رادیو قرآن آغاز شده بود، جمعه شب ۱۳  مردادماه، در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
در این مراسم دست‌اندرکاران رادیو قرآن و نهادهای مرتبط و بازدیدکنندگان از بیستمین  نمایشگاه بین‌المللی قرآن حضور خواهند داشت. و قرعه‌کشی جوایز از بین کسانی که در مسابقه پیامکی, تلفنی و اینترنتی  این طرح شرکت داشته‌اند در مراسم اختتامیه صورت می‌گیرد و به ۱۱۴ نفر از برگزیدگان کمک هزینه عمره مفرده، ۱۱۴ نفر کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و ۱۱۴ نفر کمک هزینه سفربه مشهد مقدس اهداء خواهد شد.
همچنین از بین کسانی که در این مراسم حضور خواهند داشت به قید قرعه به ۱۴ نفر کمک هزینه عمره مفرده، ۱۴ نفر کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و ۱۴ نفر کمک هزینه زیارت امام رضا (ع) تعلق خواهد گرفت.
در این طرح بزرگ تابستانی، سازمان‌ها، نهادها و موسسات قرآنی به طور هماهنگ و همگام با رادیو قرآن، نقشی برجسته داشته‌اند.
این مراسم به طور زنده و مستقیم به تهیه‌کنندگی و سردبیری مسعود خالقی از ساعت ۲۱:۳۰جمعه  شب۱۳ مردادماه  تا ساعت ۲۴ برای علاقه‌مندان از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود.
شایان ذکر است که این طرح فراگیر از ۱۶خردادماه  سال جاری آغاز شده و ۵۰نکته از سوره انسان را درخصوص سبک زندگی قرآنی بیان کرده است و در شب میلاد کریم اهل بیت(ع)، امام حسن مجتبی (ع) پایان خواهد یافت.

برگزاری دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان از طریق رادیو قرآن
برنامه “خانه قرآن ”  ویژه طرح آموزش معلمان و فرهنگیان  با همکاری  وزارت آموزش و پرورش و رادیو قرآن  دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان  را از طریق پخش برنامه رادیویی برگزار می کند.
برنامه “خانه قرآن” از شنبه ۳۱ تیر همزمان با نخستین روز از ماه مبارک رمضان از طریق رادیو قرآن آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
زمان بندی دوره اول  به مدت ۸هفته پیش بینی شده است و جمعه ها درقالب برنامه زنده پاسخگویی به سوالات شنوندگان است.
این دوره‌ها  در قالب ۶ دوره آموزش کوتاه‌مدت پیش‌بینی شده و با آموزش به فرهنگیان، در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پیشبرد اهداف آموزشی وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کند.
ارتقای سطح آگاهی‌های فرهنگی ـ بصیرتی و ایجاد فرصت‌های متنوع و مطلوب در جهت گسترش آموزه‌های دینی و ارزش‌های اسلامی، رویکرد اصلی این دوره‌های آموزشی است.
روخوانی و روان‌خوانی، تربیت قرآنی و راهکارهای آن، حکومت مهدوی و وظایف منتظران، تفسیر آیات جزء سی‌ام قرآن کریم، آداب و اسرار نماز و فرهنگ و آداب پوشش از جمله موضوعات و محورهایی است که در این دوره‌های ضمن خدمت دنبال می‌شود.
فرهنگیان و شنوندگان می توانند روزهای زوج, شنونده برنامه روخوانی و روانخوانی  به کارشناسی کریم دولتی  , تربیت قرآنی و راهکارهای آن به کارشناسی حجت الاسلام  محمد شیخ الاسلامی و حکومت مهدوی و وظایف منتظران به کارشناسی محمد عینی زاده موحد باشند.
روزهای فرد نیز  استاد مجید معارف تفسیر آیات  جزء سی ام از قرآن کریم را آموزش می دهند و آداب و اسرار , آموزش و توسعه فرهنگ نماز  توسط سیدجواد بهشتی ارائه می شود؛ همچنین  مریم حاج عبدالباقی در ۱۰دقیقه  فرهنگ و آداب پوشش را بیان می کند.
این دوره‌های ضمن خدمت  تا ۲۴ شهریور هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۶ از شبکه رادیویی قرآن پخش خواهد شد و آزمون نهایی دوره‌ها نیز از ۳۰ شهریور تا ۳۰ مهر برگزار خواهد شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.