اخبار سینما:سینماگران تحریمی حوزه بیانیه دادند۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

سینماگران تحریمی حوزه با انتشار یافتن بیانیه تازهی،از بزرگان سینما برای حل این مشکل استمداد نمودند.

به گزارش تفسیری هنر آنلاین،به نظر می رسد سینماگران مغضوب حوزه هنری هر تلاشی را که ممکن است برای حل مشکل خود و اکران عادلانه آثارشان انجام می دهند ولی گره iبه وجود آمده در این میان،کورتر از آن است که بتوان بازش نمود.

پس از جلسه دو هفته پیش این سینماگران با همکاران خود در حوزه هنری که در آن سینماگران همکار حوزه قول مساعدت برای حل این مشکل را iبه دوستان خود دادند،ظاهرا هیچ اتفاقی مثبتی پس از آن رخ نداده و تغییر موضعی در این زمینه iبه چشم نخورده iبه همین خاطر کارگردانان و تهیه‌کنندگان فیلم‌های تحریمی حوزه هنری تازهترین بیانیه‌شان را در زمینه اکران آثارشان منتشر نمودند که در آن از بزرگان سینما و بخش خصوصی برای رفع مشکلات خود کمک خواسته اند.

به گزارش تفسیری هنر آنلاین،در این بیانیه آمده است:در شرایطی که اقدامات انحصارطلبانه، فراقانونی و سیاسی حوزه‌ی هنری در خصوص عدم اکران بعضی فیلم‌ها حیات سینمای ملی را iبه مخاطره انداخته است، تعدادی از همکاران که در ظاهر شعار دوستی می‌دهند و ادعای مدیریت سینما را دارند iبه جای واکنش در برابر تحرکات متوهمانه حوزه در خفا iبه همکاری تنگاتنگ با آن نهاد مشغولند و iبه نظر می‌رسد مزد سکوت خود را دریافت می‌کنند.

مشاهده‌ی عملکرد ماه‌های اخیر حوزه‌ی هنری نشان می‌دهد که این تشکیلات ریشه‌دار، سینما را دولتی و بیش از پیش سفارشی می‌خواهد؛ وظیفه‌ای که سازمان سینمایی از انجام همه و کمال آن عاجز مانده است.از حوزه‌ی هنری با وجود مدیران فعلی بیش از این هم انتظاری نمی باش اما کنار آمدن سینماگران مدعی که مسئولیت‌های صنفی را هم عهده‌دار می باشند ، با اقدامات نامشروع حوزه‌ی هنری جای شگفتی و پرسش دارد!

برای ما که ماه‌هاست در انتظار نمایش فیلم‌هایمان هستیم، تفاوتی میان عملکرد حوزه‌ی هنری و سکوت سازمان سینمایی وجود ندارد و معتقدیم هر دو نهاد iبه سهم خود بازیگران اصلی تراژدی فرهنگی اخیرند. پس ناامید از حمایت‌های دولتی و یاری دوستان مدعی، باز هم چشم امید iبه بخش خصوصی و بزرگان سینما داریم که برای نجات از آشفتگی‌های موجود iبه فکر راه حلی باشند.

امضاء نمایندگان این بیانیه عبارتند از: جمال ساداتیان، پیمان معادی (برف روی کاج ها)، عبدالرضا کاهانی (بی خود و بی جهت)، مانی حقیقی (پذیرایی ساده)، علی سرتیپی، مهدی کرم پور (پل چوبی)، غلامرضا موسوی، فریدون جیرانی (من مادر هستم)، مرتضی شایسته، مصطفی شایسته (من همسرش هستم).

پایان پیام/


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.