اخبار فرهنگی:حضور کمرنگ اتحادیه اروپا در نمایشگاه مطبوعات۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

معاون مطبوعاتی ارشاد خبر داد:

رئیس نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از حضور کمرنگ اتحادیه اروپا در نوزدهمین نمایشگاه نمایشگاه مطبوعات خبر داد.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها صبح امروز سه‌شنبه ۲ ‌آبان در محل سرای روزنامه‌نگاران ایران برگزار شد. محمدجعفر محمدزاده معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس این نمایشگاه در ابتدای این کنفرانس مطبوعاتی گفت:‌ سال گذشته، نمایشگاه هجدهم در حالی برگزار شد که iبه نقل از خود شما (خبرنگاران) یکی از iبهترین دوره‌های این اتفاق بین‌المللی بود. نمایشگاهی که بیش از یک میلیون نفر از آن بازدید نمودند و امیدوارم از نمایشگاه نوزدهم نیز چنین استقبالی شود.

محمدزاده با دعوت از خبرنگاران و درخواست از آنها برای حفظ فضایی آرام، با نشاط و فرهنگی در نوزدهمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: این نمایشگاه باید یک نمایشگاه فرهنگی باشد نه میدانی برای مانور سیاستمداران؛ او نشعار نمایشگاه امسال را “رسانه؛ کلام صادقانه و نگاه منصفانه” عنوان نمود و گفت: این عنوان همراه با شعار محوری سال یعنی حمایت از کار و سرمایه ایرانی بر تارک همه پوسترها و لگوهای نمایشگاه قرار خواهد داشت.
معاون مطبوعاتی ارشاد با بیان این‌که رسانه یک ابزار تعاملی است گفت: از یک طرف دست اندرکاران رسانه باید کلامشان صادقانه و از سر دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی باشد و از سوی دیگر مردم هم باید با نگاهی منصفانه iبه عملکرد مطبوعات و با مدنظر قرار دادن مهمترین دغدغه آنها که اخلاق حرفه ای است، نگاه نمایند.
محمدزاده تاکید نمود: رد و قبول صد در صدی و نگاه حاکی از افراط و تفریط در رسانه‌ها، نگاهی منصفانه نمی باش. iبه نقل از او امسال ۸۳۰ غرفه در محل مصلی دایر شده که نسبت iبه ۵۷۰ غرفه دوره پیش افزایش قابل توجهی دارد. این غرفه ها در ۵۲ هزار متر مربع از فضای داخلی و مسقف مصلی یعنی شبستان دایر می باشند و از شش هزار متر مربع فضای مصلی در خارج شبستان هم برای کارهای جمعی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره iبه حضور مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی در کنار هم در این دوره از نمایشگاه حضور پایگاه‌های اطلاع رسانی را در نمایشگاه پیش رو قابل توجه ارزیابی نمود. معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد همچنین گفت: ۳۱ استان هم در نمایشگاه حضور خواهند داشت که در غرفه مربوط iبه هر استان حداقل ۵۰ نشریه و در مجموع ۲ هزار و ۳۸۰ نشریه iبه نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین iبه نقل از محمدزاده امسال هم همانند پارسال بن مطبوعات در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد و برای تخصیص بن خرید و اشتراک مطبوعات iبه خبرنگاران، دانشجویان، طلاب و اعضای هیات علمی دانشگاه ها نیز تدارک ویژه‌ای اندیشیده شده است.

او از برپایی ۵ دکه مطبوعات در نقاط مختلف شبستان خبر داد و گفت:‌نحوه برپایی این دکه‌ها و چینش مطبوعات در آنها می‌تواند iبه الگویی برای دکه داری در سطح شهر تبدیل شود.

محمدزاده همچنین گفت: امسال برای اولین بار موزه مطبوعات را در نمایشگاه دایر نموده‌ایم که در آن دستگاه‌های قدیمی چاپ روزنامه و نیز نسخه‌های یا روزنامه‌های قدیمی و سردیس ۱۰ روزنامه برجسته تاریخ ایران از مشروطه تا iبه امروز در معرض دید عموم خواهد بود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد همچنین ابراز امیدواری نمود: تا پیش از آغاز نمایشگاه رایزنی‌ها برای تاسیس موزه مطبوعات iبه صورت واقعی iبه نتیجه برسد و این موزه رسماً ‌دایر شود. رئیس نمایشگاه مطبوعات از برگزاری نشست‌های تخصصی در سرای روزنامه نگاران ایران و نیز برپایی کلینیک چاپ در یکی دیگر از فضاهای نمایشگاه برای اولین بار خبر داد و گفت:‌ این کلینیک با هدف تبادل نظر میان مدیران رسانه و نیز آشنایی مخاطبان آنها با پروسه چاپ یک روزنامه برپا شده است.

محمدزاده در توضیح بیشتر این نکته گفت: ما برای دعوت از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای حضور در نمایشگاه مطبوعات تلاش نکرده‌ایم. البته دولت ما همچنان با بعضی کشورهای عضو این اتحادیه ارتباط دارد اما iبه سبب اقدامی که در حذف شبکه‌های ماهواره‌ای ایران از بعضی ماهواره‌ها صوررت گرفته، ما این تصمیم را اتخاذ نموده‌ایم و حضور اعضای اتحادیه اروپا در نمایشگاه امسال کمرنگ است.


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.