اخبار فناوری: سامسونگ iبه دنبال ساخت کامپیوتر مبتنی بر پردازش ابری ممتازنیوز،۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده استهمکاران سیستم- شرکت سامسونگ در حال ساخت رایانه‌ای با این مشخصات است که Chromebook نام دارد و قرار است با قیمت ۲۴۹ دلار وارد بازار شود.

این رایانه با این فرض ساخته شده است که همه کار‌ها را بتوان مبتنی بر فضای آنلاین انجام داد که در این پروژه شرکت گوگل وظیفه ساخت سیستم‌عامل آن را برعهده دارد.
رایانه تازه Samsung Chromebook مبتنی بر سیستم‌عامل Chrome OS کار می‌کند.

این سیستم‌عامل iبه طور کامل مبتنی بر فضای پردازش ابری ساخته شده است و iبه جای آنکه برنامه‌ها و نرم‌افزار‌ها روی رایانه ذخیره شوند، همهی ابزار‌ها از جمله سیستم پست الکترونیکی Gmail، Google Doc و Google Drive بر پایه فضای مجازی در اختیار کاربر قرار می‌گیرند و هیچ ابزاری روی رایانه نصب نمی‌شود.

البته باید گفت که شما می‌توانید بعضی فعالیت‌های کوچک را iبه صورت آفلاین روی کامپیو‌تر خود انجام دهید. این گزینه مهم در نسخه‌های اولیه سیستم‌عامل Chrome OS در نظر گرفته نشده بود، اما در کل باید توجه داشت وب پلتفورم اصلی برای این سیستم‌عامل گوگلی محسوب می‌شود.

رایانه مبتنی بر اینترنت Samsung Chromebook با وجود همه وجه تمایزات خود نسبت iبه محصولات موجود در بازار از هم‌اکنون پیش‌فروش می‌شود و فروشگاه‌های اینترنتی Amazon، Best Bye و Play Store گوگل از هفته آینده فروش آن را آغاز می‌کنند.

رایانه تازه Chromebook با قیمت ۲۴۹ دلار در کل نسبت iبه مدل پیشرفته‌تر خود با نام Samsung Chromebook ۵۵۰ که اوایل سال جاری میلادی معرفی شد ۲۰۰ دلار ارزان‌تر است. این محصول همچنین نسبت iبه اولین نسل خود یعنی مدل Series ۵ که اواسط سال ۲۰۱۱ وارد بازار شد نیز ۱۰۰ دلار ارزان‌تر است. لازم iبه ذکر است که نام این دستگاه هفته جاری از پایگاه اینترنتی رسمی Chromebook حذف شد تا این مدل تازه با قیمت ارزان‌تر جایگزین آن شود.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.