اخبار فناوری: کسب رتبه ۵۸ ایران در تجارت الکترونیک ممتازنیوز،۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده استموبنا- عضوهیات علمی انجمن علمی تجارت الکترونیکی اعلام نمود: با توجه iبه اینکه تجارت الکترونیک در کشور طی سالهای گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته، اما از میان ۶۰ کشور جایگاه پنجاه وهشتمین را در محیط بین الملل iبه خود اختصاص داده است.

علی صنایعی با اشاره iبه اینکه تجارت الکترونیکی طی ۵ سال گذشته در داخل کشور رشد چشم گیری داشته، اظهار داشت: اما iبه سبب مشکلات تحریم که کشور ما با آن مواجه است، رتبه بین الملل ایران در تجارت الکترونیکی از میان ۶۰ کشور ۵۸ شده است.

وی افزود: در شرایط حاضر ۷۰ درصد مبادلات پولی افراد از طریق ابزارهای فناوری اطلاعات همچون کارت های بانکی، دستگاه های عابر بانک، شبکه pos و اینترنت انجام می گردد.

وی با اشاره iبه اینکه با توجه iبه اینکه سیستم های pos، دستگاه های عابر بانک و اینترنت شاخص های بانکداری الکترونیکی می باشند و این نوع بانکداری، موتور تجارت الکترونیکی محسوب می گردد، تصریح نمود: استفاده ۷۰ درصدی از این ابزارها بیانگر این موضوع است که ساختار کشور برای تجارت الکترونیکی آماده است.

عضوهیات علمی انجمن علمی تجارت الکترونیکی با بیان اینکه استفاده از دستگاه های عابر بانک درمبادلات مالی در میان ایرانیان در درجه اول قرار می گیرد، ادامه داد: اگر امنیت اینترنت افزایش پیدا کند و دولت نیز از این مقوله حمایت خود را داشته باشد، تا چندی دیگر استفاده از شبکه اینترنت در مبادلات پولی جایگزین دستگاه های عابر بانک می گردد.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.