اخبار موسیقی:ارشاد در گسترش موسیقی آذربایجان سهیم است۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

با مدیران انجمن استان‌ها

رئیس انجمن موسیقی آذربایجان شرقی گفت:تاکنون با مساعدت های وزارت ارشاد توانسته‌ایم موسیقی نواحی آذری را حفظ و اشاعه دهیم.

اسماعیل حامد یزدان رئیس درباره موسیقی آذربایجان iبه خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت:هنرمندان استان با خلاقیت خود، نواهای منحصر iبه‌ فردی را iبه همه مخاطبان عرضه می‌کنند، هنرمندانی که این نوع موسیقی را iبه‌همراه سروده‌های خود iبه‌زبان ترکی آذربایجانی می‌خوانند، عاشیق خوانده می‌شوند.

وی ادامه داد:عاشیق‌ها در وصف آذربایجان و دلاوری‌های بزرگان آن، در مراسم جشن و عزاداری، سروده‌های بسیارزیبایی را iبه‌همراه موسیقی آذربایجانی می‌خوانند و مورد توجه مردم قرار می‌گیرند،این نواها افتخار موسیقی این استان را iبه همراه دارد.

وی ادامه داد:انجمن موسیقی آذربایجان شرقی توانسته با توجه iبه وجود پتانسیل فراوان در شاخه‌های متفاوت این موسیقی چندین کنسرت از عاشیق‌ها و همچنین گروه‌های ناشناخته دیگر را iبه روی صحنه ببرد.

این نوازنده سنتور با اشاره iبه تفاوت در سلیقه سازهای این استان اظهار نمود:موسیقی آذربایجانی از دو نوع شاخه اصلی تشکیل شده که از لحاظ تقسیم‌بندی موسیقایی منشاء و حالت‌های مختلفی دارند؛ معمولاً نوع سازهای موسیقی آذربایجانی، خاستگاه و دوستداران اقسام موسیقی با هم تا حدی متفاوتند، هرچند بسیاری دوستدار هردو می باشند. تعداد بسیاری از موسیقیدانان آذربایجان با آشنایی iبه هردو نوع از این موسیقی‌ها توانسته‌اند آثاری هنری بزرگی در قالب اپرا‌، موسیقی سمفونیک و موسیقی باله خلق نمایند.

یزدان در ادامه افزود:در حال حاضر در گروه‌های این استان افت کاری بسیاری شاهد هستیم که باید با برسی ابعاد گوناگون در این زمینه گروه مختلف را راغب iبه فعالیت بیشتر کنیم.

این مقام مسئول اظهار داشت :به نظرم تغییر سلیقه مخاطبان در زمینه موسیقی محلی وفولکلور سبب شده گروه‌های  وقتیکه سالن‌های را خالی از مخاطب می‌بینند،دلسرد و نامید شوند.

وی در پایان خاطر نمود:امیدوارم با مساعدت بیشتر مدیرکل ارشاد استان وهمچنین مسئولان بتوانیم فرهنگ این نواحی از ایران بیش از پیش عرضه کنیم.

انتهای پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.