اخبار موسیقی:دیپلم افتخار انجمن دوستی یونان در دستان گروه لیان بوشهر۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

دیپلم افتخار انجمن دوستی ملل یونان توسط رئیس این نهاد iبه اعضای گروه موسیقی بوشهری لیان اهدا شد.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین،گروه لیان که برای اجرا در نمایشگاه موسیقی جهانی ومکس انتخاب شده بود، شامگاه دیروز در آتن (سالن شهرداری پندلی) iبه روی صحنه رفت که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. پس از اجرا، رئیس انجمن دوستی ملل یونان iبه صورت رسمی‌دیپلم افتخار را در حضور مقامات رسمی‌به اعضای گروه لیان iبه همراه یک شاخه زیتون اهدا نمود.

در این اجرا محسن شریفیان (سرپرست گروه لیان) در مورد اشتراکات و ارتباطات نزدیک موسیقی دو کشور ایران و یونان منجمله در مورد اولین مجسمه موسیقیایی کشف شده در بوشهر مربوط iبه دوران سلوکیان و رواج هلنیسم و نام خوانی مشترک تعدادی از سازهای ایرانی و یونانی، صحبت نمود.

لازم iبه ذکر است که در اجرای روز سه شنبه این گروه که iبه دعوت رایزنی سفارت جمهوری اسلامی‌در آتن صورت گرفت، مدیر کل معاونت فرهنگی دکتر شاه آبادی و میر وقتی مدیر دفتر مرکز موسیقی نیز حضور داشتند و در این برنامه دکترحمید شاه آبادی با هدایائی از گروه لیان تقدیر نمود؛ وی همچنین در جهتی حمایت از موسیقی بومی‌ایران در نمایشگاه جهانی ومکس iبها‌های مسافرت این گروه را متقبل شد.

گروه لیان که در بین ۸۵۰ گروه موسیقی برای شرکت در فستیوال جهانی ومکس انتخاب شده بود اولین گروه موسیقی است که از ایران برای اجرای موسیقی iبه این اتفاق جهانی دعوت شده است.

پایان پیام/۴۵


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.