اخبار کوتاه از دنیای خودرو

۲۳ام بهمن ،

مجله ماشین – دو کمپانی «بنتلی» و «فولکس واگن» خبر ساخت یک خودروی suv مشترک را تائید کردند. این مدل که exp 9f concept نام دارد در نمایشگاه اتومبیل «ژنو» به نمایش درخواهد آمد. از مشخصات فنی و امکانات این خودرو هنوز اطلاعات دقیقی منتشر نشده است اما مسئولین قیمت پایه آن را ۲۷۱ هزار دلار اعلام کرده اند!
– نسخه gt ب ام و سری ۳ مورد آزمایش قرار گرفت. این مدل طراحی ظاهری بسیار زیبا، کابین ارگونومیک و سوای لذت بخشی داشته و در مدل ۳۲۸ از یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۵ نیوتن متر گشتاور و در مدل ۳۳۵ از یک پیشرانه ۲ لیتری ۶ سیلندر خطی با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ نیوتن متر گشتاور نیرو می گیرد. جعبه دنده هر دو مدل از نوع ۸ سرعته اتوماتیک است.
– تصاویر آلفارومئو ۴c تازه هنگام تست در ایالت «میشیگان» آمریکا شکار شد و به سرعت در اکثر وب پایگاه اینترنتی های مرتبط منتشر گشت تا حدث و گمانه ها دربارهٔ چگونگی آن آغاز شود.
– مسئولین کمپانی شورلت نسخه خاصی از شورلت ss را برای شرکت در مسابقات «نسکار» تولید کردند. این مدل ۱۶ فوریه سال جاری میلادی برای اولین بار وارد پیست مسابقه خواهد شد.
– کارشناسان دنیای خودرو، مرسدس بنز cla 180 blueefficency را رسما به عنوان آیرودینامیک ترین (دارای کم ترین ضریب مقاومت در برابر باد) اتومبیل حال حاضر دنیا معرفی کردند. ملاحظات آیرودینامیکی در جای جای بدنه مهندسی ساز آن به چشم می خورد و سبب شده تا ضریب درگ آن به ۰٫۲۲ برسد.
– کمپانی جنرال موتورز استرالیا (هولدن) سری تازه سدان های دیفرانسیل عقب خود موسوم به vf را معرفی کرد. بسیاری از امکانات و شاخصه های این سری با ساخته های شورلت مشترک است. شایعه شده قوای محرکه آن توسط پیشرانه ۶٫۲ لیتری v8 و ۵۷۸ اسب بخاری شورلت کوروت zl1 تامین خواهد شد. مسئولین کمپانی هولدن این سری را کوروت ۴ درب می نامند!
– کمپانی «کیا» تازهترین نسخه مفهومی خود با نام cross gt را در نمایشگاه اتومبیل «شیکاگو» معرفی کرد. این خودرو بر اساس مدل «سورنتو» ساخته شده، پیشرانه هیبریدی آن در حالت ترکیبی ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۷۷ نیوتن متر نیروی گشتاوری تولید می کند و از تازهترین امکانات مدرن بهره مند است.
به گزارش سرویس بین الملل مجله ماشین، آغاز تست مسابقات فرمولا وان و معرفی نسخه های تازه اتومبیل های آن توسط خودروسازان و انتشار یافتن یک ویدئو دربارهٔ فورد f-150 svt raptor توسط مسئولین کمپانی از دیگر خبرهای کوتاه خودروئی به شمار می روند.

پایان خبر/
تاریخ ارسال : دوشنبه ۲۳ بهمن ماه
ساعت ارسال : ۹:۴۳
تهیه خبر: حمیدرضا انصاری


مجله ماشین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.