اختتامیه همایش بین المللی سلمان فارسی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

شیراز / واحد مرکزی خبر / اجتماعی/
همایش بین‌المللی سلمان فارسی با معرفی مقالات برتر در کازرون iبه کار خود پایان داد.
در اختتامیه همایش از ۸ مقاله برتر پژوهشگران ایرانی و ۴ مقاله از محققان کشورهای عراق ،لبنان ،ترکیه و مصر تجلیل شد.
در این همایش دو روز ۵۰۰ نفر پژوهشگر و اندیشمند از ایران ، عراق ، لبنان ، مصر ، کویت و ترکیه حضور داشتند .
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در اختتامیه این همایش گفت: اگر انسان و اسلام این ارزش را دارند که کار فرهنگی بر روی آنها انجام شود مصداق قابل دسترس، جامع و مانع آن حضرت سلمان است.
آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی با بیان اینکه سلمان آمادگی ترویج، تبلیغ و کار تدریجی را iبه طور وسیع داشت، اضافه نمود: سلمان با خوب رفتار نمودن و جلب اعتماد مردم توانست استاندار مدائن شود و فرمانداران شهرستان‌ها را برگزید و محبت اهل بیت (ع) را در اسلام و ایران کلید زد.
وی با بیان اینکه محبوبیتی که امام رضا (ع) در خراسان دارد یک رشته بزرگ آن iبه سلمان برمی‌گردد، گفت: سلمان iبه سبب حرکت صبورانه صحیح خود با کسی بحثی نمی‌کرد و بسیار آرام روابط خود را با دیگران حفظ می‌کرد.
در پایان همایش بین‌المللی سلمان فارسی بیانیه ای نیز قرائت شد.
در بخشهایی از این بیانیه آمده است: سلمان فارسی مردی از تبار عشق و دیانت برخاسته از سرزمین فارس از اولین صحابی ایرانی که از بدر تا وداع بنت نبی، پیامبر(ص) را یاری خاطر و شفیق بود.
در این بیانیه پیشنهاد شده است که شورای فرهنگ عمومی کشور روز دهم آبان را در تقویم رسمی جمهوری اسلامی iبه نام سلمان فارسی نامگذاری کند.
اختصاص جایزه‌ هنری دوسالانه سلمان فارسی iبه iبهترین آثار خوشنویسی، نسخ، نستعلیق و نقاشی و ایجاد دبیرخانه دائمی برای اهدای این جایزه و شناسایی و تقدیر از iبهترین کتاب درباره سلمان فارسی دو موضوع دیگری است که در این بیانیه مطرح شده است.
در این بیانیه همچنین آمده است: دانشگاه سلمان فارسی کازرون با تاسیس پژوهشکده ویژه سلمان برای جمع‌آوری منابع جهانی درباره این شخصیت و همچنین پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری در این زمینه حمایت کند.
پیشنهاد ساخت سریال سلمان فارسی، مجتمع فرهنگی سلمان فارسی در کازرون و توسعه آرامگاه سلمان در مدائن ذیل پیمان خواهرخواندگی این دو شهر دو مورد دیگر است که در بیانیه پایانی کنگره سلمان قرائت شد.
۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.