اختتامیه پایتخت انگلیس را نورباران کرد

      در توصیف مراسم اختتامیه پارالمپیک، گفته شده که “جشن آتش” در لندن برگزار شده بود. این مراسم ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی (ساعت ۲۴ به وقت تهران) آغاز شد و حدود سه ساعت به طول کشید.

 برگزارکنندگان این مراسم، اختتامیه بازی‌های لندن را موفق‌ترین اختتامیه پارالمپیک تا به حال خواندند.

 ۴۲۰۰ ورزشکاری که در این بازی‌ها بودند، در ورزشگاه محل برگزاری اختتامیه نشسته بودند. “فیلیپ کرون”، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در سخنان پایانی بازی‌های لندن را منحصر به فرد خواند و گفت: “این بازی‌ها همه ما را برای همیشه عوض کرد”.

دو ورزشکار بریتانیایی که هر کدام در این مسابقات چهار مدال طلا گرفته بودند، پرچم انگلیس را به داخل سالن آوردند و “مری زاکایولریچ” از کنیا و “مایکل مک ‌کیلوپ” از ایرلند، دو ورزشکاری بودند که در این مراسم مدال طلای بهترین روحیه ورزشکاری را در مسابقات داشتند.

بعد از آنکه پرچم پارالمپیک را شهردار لندن به ریودوژانیرو داد، گروه‌های برزیلی برنامه‌ای را به همراه هنرمندانی که معلولیت داشتند و کسانی که سالم بودند، اجرا کردند.

پارالمپیک لندن با برتری چین در مجموع مدال‌ها به پایان رسید. روسیه و بریتانیا هم دوم و سوم شدند. ایران در این مسابقه‌ها به مقام یازدهم رسید. این بهترین نتیجه ایران در بازی‌های پارالمپیک بوده است.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.