اختراع تور هوشمند والیبال توسط دانشجوی ایرانی

۰۵م اسفند ،

isna (6)-2.jpg

پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با همکاری دانشجوی دکتری پژوهش محور خود، ‌موفق به ثبت اختراع تور هوشمند والیبال شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در سال تولید ملی،‌ حمایت از کار و سرمایه ایرانی،‌ پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با همکاری دانشجوی دکتری پژوهش محور خود امین کلانی، ‌موفق به ثبت اختراع تور هوشمند والیبال شد.

با توجه به برخورد مکرر توپ یا دست به قسمت بالای تور (مدنظر ۵ سانتی متری بالای تور یعنی نوار سفید رنگ کتانی) و همچنین با توجه به خطای دید داور در هنگام داوری و همچنین فاصله ای که داور تا محل خطای انجام شده (برخورد دست به تور) دارد، داور در خصوص اینکه آیا دست به تور برخورد داشته یا توپ والیبال، همیشه این امکان برای داور وجود ندارد که بتواند درست تصمیم گیری کند که تکان خوردن تور به سبب برخورد توپ بوده یا بدن بازیکن.

این موضوع خود سبب اعتراض به عملکرد داوری می گردد، این حسگر به داور کمک می کند در صورت برخورد بدن یا دست بازیکن (مهاجم یا مدافع) به تور، به او اطلاع دهد که به داوران والیبال در این خصوص کمک شایانی می کند.

این حسگر با نوآوری که در آن به کار رفته، از ولتاژ بدن انسان استفاده کرده و سبب می گردد در هنگام تماس دست یا بدن بازیکن (مدافع یا مهاجم) به قسمت بالای تور، که از جنس فلز طراحی شده و اخطار دهنده‌ای که در نزدیکی داور بر روی تور نصب شده است، فعال و به داور از طریق بوق و روشن شدن LED اطلاع دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.