اختراع صفحه نمایشی که با بینایی افراد منطبق می شود+عکس

محققان در حال توسعه فناوری طراحی صفحات نمایشی هستند که قابلیت تطبیق یافتن با وضعیت بینایی افراد را داشته و نیاز به عینک در هنگام مشاهده تلویزیون یا استفاده از تلفن همراه را بر طرف کند.

 

namayeshgar

 

به گزارش “یک پارس”به نقل از ایسنا، «ویتور پامپلونا» متخصص علوم رایانه و از بنیاینگذاران شرکت فناوری EyeNetra به همراه تیم تحقیقاتی این مرکز در حال کار بر روی سیستمی موسوم به «پیکسل مجازی در هوا» یا «هولوگرام برای اختلال بینایی» هستند که نیاز به استفاده از عینک در افراد مبتلا به آب مروارید، دور بین یا سایر اختلالات چشمی را بر طرف خواهد کرد.

 

زمانی که تلفن همراه هوشمند یا تبلت در فاصله معمولی قرار می گیرند، افراد دور بین قادر به مشاهده درست صفحه نیستند، چراکه چشم این افراد به طور طبیعی در یک نقطه دورتر تمرکز کرده و نمی توانند بر روی اشیاء نزدیک مانند صفحه نمایش متمرکز شود.

 

این برنامه نرم افزاری با بررسی نسخه عینک افراد، نقاطی که چشم در دیدن آنها دچار مشکل هستند را مشخص می کند، سپس تصاویر در آن نقاط برجسته تر شده و فرد می تواند به راحتی و بدون نیاز به عینک از صفحه نمایش تلفن همراه را مشاهده کند.

 

همچنین در افراد مبتلا به آب مروارید، اشعه های نور که دید فرد را مختل می کنند، اندازه گیری می شوند و سیستم مانع از بازتابش این نورها در چشم فرد شده و امکان مشاهده صفحه نمایش تلویزیون بدون عینک فراهم می شود.

 

در این سیستم نیازی به کالیبره کردن (تنظیم) اختصاصی صفحه نمایش برای یک فرد وجود ندارد و کاربران مختلف می توانند با ایجاد حساب کاربری و وارد کردن اطلاعات نسخه عینک خود از سیستم مطابق وضعیت بینایی خود استفاده کنند.

 

این فناوری در مرحله تحقیقات اولیه قرار دارد و نتایج به دست آمده در کنفرانس فناوری های مبتکرانه SIGGRAPH ارائه شده است.

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.