اختری در غرفه ایسنا: رسانه‌ها آرامش جامعه را حفظ نمایند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

Multimedia_pics_1386_10_Politic_205.jpg

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) با حضور در غرفه ایسنا از رسانه‌ها خواست که در جهت حفظ آرامش در جامعه فعالیت نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره فضای رسانه‌ای کشور و لزوم حفظ وحدت اظهار نمود: رسانه‌ها باید کاری نمایند که امنیت و آرامش در جامعه گسترش و تعمیق یابد و در عین حال به رسالت اصلی خود یعنی انعکاس خبرها نیز بپردازند.

وی هم‌چنین خاطرنشان نمود: رسانه باید تلاش کند که در انتخاب خبر و نوع انعکاس آن طوری رفتار کند که آرامش جامعه بیشتر شود و این در سایه انتقاد و انعکاس خبر به صورت منصفانه امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به بعضی مسائل در جامعه گفت: در قضایای اخیر به نظر من دامن زدن به سلسله مسائلی حقیقا از رسالت انسانی رسانه‌ها به دور است انتقادها باید با انصاف و در عین حال براساس حقیقت باشد وزیاده‌گویی هم نشود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) خاطرنشان نمود: رسانه‌ها نباید با مسائل طوری رفتار نمایند که مصداق آن شعر معروفی باشد که؛ میان دوکس جنگ چون اتش است، سخن‌چین بدبخت هیزم‌کش است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این سخن به مفهوم عدم انعکاس مشکلات مردم است؟ گفت: مشکلات دو دسته می باشند؛ گاهی ممکن است رسانه‌ای نمودن مواردی منجر به تشویش اذهان عمومی شود و اما بعضی مسائل مانند گرانی‌ها و مشکلات مردم عمومی است که باید به صورت منصفانه مطرح شود البته به گونه‌ای که سبب تشویش افکار عمومی نشود و به نفع مردم باشد و سبب نشود اوضاع بیشتر به هم بریزد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.