اختصاصی برای نمایشنامه‌نویسان؛ ˝بی‌نقاب˝

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

حاصل نیم قرن تدریس و تالیف خسرو حکیم رابط در حوزه نمایشنامه‌نویسی تحت عنوان ˝ بی‌نقاب˝ منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز به نقل از هنرآنلاین، خسرو حکیم رابط نمایشنامه‌نویس و مدرس دانشگاه، تالیف تازهترین کتابش با نام “بی‌نقاب” را به پایان رسانده و هم‌اکنون به دنبال مجوزهای انتشار یافتن آن است. وی در این‌باره به هنرآنلاین گفت:”بی‌نقاب” عنوان کتابی است که تمام مطالب آن مربوط به هنر و اختصاصا نمایشنامه‌نویسی است.

وی در ادامه افزود: این کتاب مجموعه‌ای از مصاحبه، مقاله، اظهار نظر، نقد، پیشنهاد، شیوه‌های آموزش ، شیوه‌های نمایشنامه‌نویسی و خلاصه حاصل نیم قرن تجربه تدریس و نوشتن است.

این نویسنده پیشکسوت انگیزه‌اش از نوشتن این کتاب را کمبود منابع نمایش‌نامه‌نویسی در کشور دانست و توضیح داد: در طی سالها تدریس متوجه خلا موجود در حوزه نمایشنامه‌نویسی شدم و این مهمترین عامل تفکر و تصمیم من برای نوشتن این کتاب بود. متاسفانه جامعه دانشگاهی ما با فقدان منابع کافی در حوزه نمایشنامه‌نویسی روبروست و بسیار از منابع قدیمی می باشند و بسیاری از کتب روز جهان در ایران هنوز ترجمه نشده‌اند.

حکیم رابط دربارهٔ فعالیت‌های اخیرش گفت: به خاطر ناراحتی قلبی و عمل جراحی که انجام دادم تدریس را رها کرده‌ام و در حال حاظر تمام تمرکزم معطوف به تالیف و مطالعه در منزل است.

خسرو حکیم رابط ،خالق چندین و چند نمایشنامه و فیلمنامه است که از آن جمله می‌توان به نمایشنامه‌های “آنجا که ماهی‌ها سنگ می‌شوند”، “ایوب دلتنگ خسته خندان”، “روز هفتم خاطره‌ها” و فیلم‌نامه‌های “ارض موعود”، “فصل خون”، “دست هزار بلوچ” اشاره کرد.

انتهای پیام/الف


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.