اختصاصی خبرآنلاین از توکیو/ حال و هوای اردوی تیم ملی والیبال در روزی که همه برای ایران بازی کردند

مهری رنجبر / با باخت تیم ملی والیبال به استرالیا، امید سهمیه ایران هم کمرنگ شد. اما عصر دیروز شانس به روی ایرانی ها دوباره لبخند زد.آن هم با باخت دو تیم چین و استرالیا.عصر امروز در مسابقه های انتخابی المپیک ،اول کره با چین بازی کرد و بعد ژاپن با استرالیا.کره ای ها که تا چهارشنبه با یک برد و سه باخت تیم ششم جدول بودند،امروز حسابی جلوی چین درآمدند و با نتیجه ۳ -۲ به پیروزی رسیدند تا با سه باخت از گردونه رقابت آسیایی ها برای سهمیه خارج شود. بازی آخر را ژاپن با استرالیا داشت. تیمی که تا دیروز با یک باخت دوم جدول بود و خیلی ها آن را بخت اول آسیا برای حضور در المپیک می دانستند اما ژاپنی ها با نتیجه باور نکردنی ۳ – صفر دومین باخت انگلوساسکسونی ها را رقم زدند تا تنها ایران یک باخته باشد. با این نتایج حالا ایران بعد از صربستان با ۱۱ امتیاز دومین تیم جدول رده بندی است. البته شانس این تیم برای صعود به المپیک بیشتر شد.

***

«آفرین مستر پارک»،«مستر پارک دوستت داریم»،«محشر بود». بازیکنان ایرانی که برای جلسه آنالیز باید به طبقه ۴۲ می رفتند وقتی نتیجه بازی را شنیدند،دیگر سر از پا نمی شناختند. آنها که تا دیروز از ته دل نخندیده بودند،با برد کره،حسابی سرحال آمدند.چرا که چین با سومین باختش،از کورس رقابت جا ماند.از طرفی ایران که تنها یک باخت از استرالیا دارد حالا شانس زیادی دارد. با این شرایط ملی پوشان در جلسه آنالیز حاضر شدند، جلسه ای که در آن ولاسکو تاکید بر بازی با صربستان برای برد داشت.

***

ملی‌پوشان، برای تماشای بازی استرالیا با ژاپن دل توی دلشان نبود. از طرفی خدا خدا می کردند تا برنده ژاپن باشد نه استرالیا.همه برنامه ها با ساعت شروع این بازی تنظیم می شد. حتی شام، مصاحبه و… هیچ کس دلش نمی خواست این مسابقه را از دست بدهد.از همه اتاقها صدای بازی می آمد و بس. انگار نه انگار هتل است. «آفرین پاس»،«بزن،بزن»،در آخر صدای کف و سوت بازیکنان ایرانی بود که طبقه ۱۸ هتل کیوپلازای توکیو را برداشته بود. بعد نوبت شام بود، «بازی را دیدی». «عالی بود».این اولین حرفی بود که بازیکنان در راهرو وقتی برای شام به طبقه ۴۲ می رفتند به هم می زدند. البته خنده بود که از روی لبها محو نمی شد. ایرانی ها سر از پا نمی شناختند.در این بین امیر غفور پشت خط زن ۲۱ ساله که شب قبل هم با جشن تولد سورپرایز شده بود، بیشتر از همه ذوق زده بود.او می گوید: «خیلی خوب شد.با این نتایج ما جان گرفتیم.حالا انگیزه ما برای رفتن به المپیک خیلی زیاد است. حالا شرایط دست خودمان است.از خدا هم متشکریم.» علی مباشری هم اتاقی او هم امروز را روز شانس ایران می داند: «روز خوبی بود. به شرط اینکه بچه ها سعی کنند با برد صربستان کار را تمام کنند تا صعود مان قطعی شود. نباید کار به بازی آخر با ژاپن بکشد.»

***

شام دیشب از سفارت آمد. آن هم چلو کباب. با این شام والیبالیست‌ها دلی از عزا درآوردند. بعضی ها زودتر غذا خوردند و به اتاقهایشان برگشتند.بعضی ها هنوز بودند که محمد رضا داروزنی هم به جمع اضافه شد.«مبارکه»،«مبارکه»ااین اولین جمله ای بود که او به ملی پوشانش گفت.او هم حالا از ته دل لبخند می زند. لبخند پیروزی.«حالا نوبت شماست که شنبه کارتان را انجام دهید. با یک اتفاق شما به استرالیا باختید و شانس تیم برای المپیک کمتر شد اما خدا خواست و دو تیم استرالیا و چین از گردونه خارج شدند. ببینیم شما چه می کنید؟ در واقع امروز کره و ژاپن برای ما بازی کردند.» علی نادی کاپیتان تیم ملی هم دراین باره می گوید:«حالا شرایط به نفع ماست.اما ما باید شنبه بازی را ببریم. برایمان فرقی نمی کند چه می شود.چرا که معلوم نیست روز آخر چه اتفاقی می افتد. ما با برد صربستان به پشت دروازه لندن می رسیم.»

***

پائولو آنالیزور تیم ملی والیبال و دستیارش نوید مشجری که از ولاسکو ماموریت داشتند دو بازی را ببینند، دیرتر از همه به رستوران رسیدند. پائولو هم با دیدن رئیس به او تبریک گفت.بعد هم اضافه کرد:«خدا در زندگی معمولا یک بار به هر کس شانس می دهد اما این بار دوبار شانس به ایران داده. باید از آن استفاده کرد.» نوید مشجری که هم بازی را تماشا می کرده و هم آنالیز، گهگاه نمی توانسته هیجانش را از جلو بودن ژاپن مقابل استرالیا کنترل کند . خودش می گوید:«ژاپن پوئن می گرفت ما خوشحال می شدیم.حتی روی پوئن آخر ژاپن من به هوا پریدم. همه تعجب کرده بودند.»

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.