اختصاص ارز دولتی برای واردات ماشین آلات صنعتی

یکشنبه ۱۰ اردیبهشت – ۰۱:۴۵:۲۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون امور صنایع و اقتصادی در پاسخ به آریا:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- صالحی نیا از تخصیص ارز مرجع برای واردات ماشین آلات و تجهیزات صنعتی خبرداد و گفت: وارد کنندگان این تجهیزات علاوه بر سود بازرگانی از پرداخت ۴ درصدی حقوق ورودی معاف هستند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی آریا،محسن صالحی نیا معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت،معدن و تجارت در یک نشست خبری در پاسخ به آریا در رابطه با مهمترین برنامه ای که در سال جاری که سال تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، اجرا خواهد شد،گفت: تامین مواد اولیه و ملزومات تولید و صیانت از محصولات تولیدی با در نظر گرفتن نرخ های مرجع به عنوان یکی از مهمترین اهداف در سال جاری خواهد بود.
وی افزود: در تفاهمات صورت گرفته قرار بر این شده تا برای کلیه واحدهای صنعتی در زمینه تامین مواد اولیه که شامل صنایع فولادی،مس،محصولات پتروشیمی و… می شود منابع و تسهیلاتی اختصاص یابد.
معاون امور صنایع و اقتصادی همچنین درباره میزان واردات و صادرات ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در سال گذشته نیز اظهارداشت: بحث ماشین آلات طیف وسیعی از صنایع را در بر می گیرد که در خطوط مختلف صنعتی و پروژه ها در سطح واحدهای صنعتی به کار گرفته می شوند.
وی ادامه داد: در این زمینه آمار و گزارشات متفاوت بوده ولی در کل ماشین آلات صنعتی قطعی وارد شده به کشور در حدود ارزش ۳ میلیارد دلار را داشته است و نزدیک به ۲/۵ میلیارد دلار نیز برای واردات قطعات و تجهیزاتی که به منظور استفاده در فرآیندهای صنعتی بوده انجام شده است.
صالحی نیا خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود ۸۲۰ هزار تن تولیدات تجهیزات و ماشین آلات صنعتی با ارزش تقریبی ۵ میلیارد دلار صورت گرفته است.
وی در رابطه با این مطلب که آیا برای واردات ماشین آلات و تجهیزات صنعتی ارز مرجع تخصیص می یابد یا نه؟گفت: اگر واردات این ماشین آلات براساس نیاز و در اثر کمبود تجهیزات صورت گیرد علاوه بر تخصیص سود بازرگانی از پرداخت حقوق ورودی که ۴ در صد در نظر گرفته می شود معاف هستند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۹۱۳۴۵۲۵۹۸۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.