اختصاص اعتبار جهانی گلوبال فاند برای مبارزه با بیماری مالاریا در کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ایسنا

1-1022.jpg

رییس اداره کنترل مالاریا مرکز مدیریت مبارزه با بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، از اختصاص اعتبار جهانی از سوی گلوبال فاند (صندوق مبارزه با ایدز، سل و مالاریا) برای مبارزه با بیماری مالاریا به ایران خبر داد.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، دکتر احمد رییسی در نشست کشوری برنامه حذف مالاریا در بندرعباس با اعلام این خبر افزود: این اعتبار جهت خرید و تهیه بعضی اقلام و دسترسی به تکنولوژی و مداخلات علمی تازه از سوی گلوبال فاند بها می گردد.

وی با اشاره به همکاری گلوبال فاند از سال ۲۰۰۸ تاکنون گفت: اختصاص ۲۰ میلیون دلار اعتبار از سوی این سازمان نقش مهمی در تقویت برنامه کشوری حذف بیماری مالاریا داشته است.

رییس اداره کنترل مالاریا مرکز مدیریت مبارزه با بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با اشاره به انتقال موارد بومی مالاریا در استان‌های جنوب و جنوب شرق افزود: مبتلایان مالاریا از سه استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان می باشند.

رییسی با اشاره به کاهش چشمگیر مالاریا از سال گذشته تاکنون تصریح نمود: ابتلا به مالاریا از ۱۲۴۰ مورد در سال گذشته به ۴۴۷ مورد در سال جاری رسیده که حاکی از موفقیت برنامه حذف مالاریا است.

وی در ادامه هدف از برگزاری این نشست را توجه به تدابیر کنترل و درمان مالاریا عنوان نمود و اظهار داشت: درصدد حذف بیماری مالاریا که از سیاستهای افق چشم انداز ۱۴۰۴ است هستیم و در این جهت از حمایت قابل توجه مقام عالی وزارت برخوردار هستیم که نقش تعیین نماینده‌ای در پیشبرد برنامه خواهد داشت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.