اختصاص اعتبار ویژه در جهتی توسعه نهالستان‌های انار شهرستان ساوه

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی استان مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه، فرماندار و جمعی از مسوولان استانی و محلی و نیز باغداران و کشاورزان شهرستانهای ساوه و زرندیه نهمین جشنواره ملی و نمایشگاه انار ساوه در این شهر آغاز بکار نمود.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم در سخنانی گفت:انار ساوه شهرت جهانی دارد و در سطح دنیا زبانزد عام و خاص است.

محمد علی نیکبخت افزود: کشور ما در وضعیت فعلی در موقعیت حساسی قرار دارد که شاید در هیچ وقتی تحریماتی صورت گرفته علیه این کشور اینگونه نبوده است به طوری که از آن به عنوان تحریم هوشمندانه و فلج نماینده نام می برند.

وی بیان نمود: در حوزه کشاورزی نه تنها این تحریمات تاثیر پذیر نبوده بلکه در صنایع مختلف به صورت ۱۰۰ درصدی خودکفا شده ایم و به راحتی نه تنها نیاز کشور تامین شده بلکه نیاز بخشی از خاورمیانه را نیز تامین نموده ایم.

وی اظهار نمود: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت سیستم ابیاری نوین قرار گرفته که از این میزان بیش از ۴۰۰ هزار هکتار آن طی سالهای اخیر اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از فعالیت‌های کشاورزی در حوزه زیر ساخت‌هاست گفت: باید با تامین زیر ساختهای لازم در حوزه کشاروزی بتوانیم سبب تقویت سرمایه گذاری در این حوزه باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: در دو سال اخیر علاوه بر اعتبارات سالیانه از محل منابع دولتی و با اختیار رئیس جمهور بیش از ۳ هزار میلیارد ریال به حوزه کشاورزی اختصاص یافته است.

وی تامین منابع و تسهیلات را از دیگر برنامه های این وزارتخانه برای حمایت از تولید داخلی دانست و افزود: نگاه به تولید باید نگاه به توسعه صادرات باشدکه در این جهت اقداماتی صورت گرفته است.

نیکبخت افزود: وزارت جهاد کشاورزی به استان مرکزی که بخش عمده ای از تولیدات کشاورزی را به خود اختصاص داده است نگاه ویژه ای دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح نمود: به منظور توسعه نهالستان های شهرستان ساوه اعتبارات جداگانه ای را به این شهرستان اختصاص خواهیم داد.

به گزارش تفسیری ایسنا نماینده مردم ساوه و زرندیه نیز در این جشنواره با بیان خواص انار گفت: محصول انار که از آن در قرآن کریم یاد شده است و یکی از میوه های بهشتی حاوی فواید و مزایای بسیاری برای انسان و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری هاست.

شهلا میرگلوبیات افزود:شهرستان ساوه بزرگ ترین تولید نماینده انار است و بهترین نوع انار در سطح جهان در ساوه تولید می گردد.

وی بهره مندی از تجربیات علمی و عملی به منظور توسعه این محصول را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: باید با کمک مسوولان و باغداران زمینه توسعه بیش از پیش این محصول را فراهم نموده تا بتوانیم سهم بیشتری از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهیم.

وی اظهار نمود: ایران اولین تولید نماینده انار در جهان است و باید اولین صادر نماینده این محصول در دنیا را نیز به خود اختصاص دهد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه حمایت از تولید داخلی و صادرات را راه برون رفت از شرایط کنونی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح نمود: باید از وضعیت فعلی که تشدید تحریمات علیه ملت ایران است از تحریمات به فرصت استفاده کنیم تا بتوانیم از این برهه هم به خوبی عبور کنیم.

به گزارش تفسیری ایسنا، رئیس اداره ثبت علایم تجاری کشور نیز در این جشنواره بر ثبت علامت تجاری محصول انار ساوه تاکید نمود.

غلامرضا بیات افزود: محصول انار با نام شهرستان ساوه شناخته می گردد و به منظور معرفی هر چه بهتر این محصول لازم است تا این محصول با برند این شهرستان و با نام ساوه ثبت و به بازارهای جهانی عرضه شود.

در این مراسم از چند تن از باغداران نمونه انار تجلیل شد.

گفتنی است جشنواره و نمایشگاه انار تا ۲۲ آبان ماه در پارک شهر ساوه دایر است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.