اختصاص بخشی از درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه‌ها به بخش تعاون

۹ م دیماه ،

3889.jpg

دبیرکل اتاق تعاون ایران معتقد است: با توجه به اینکه تعاونی‌ها در توسعه صادرات غیرنفتی کشور سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند بخش اعظمی از درآمدهای ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها باید به این بخش اختصاص یابد.

داریوش پاک بین در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اظهار کرد: برابر قانون باید بخش قابل توجهی از درآمدهای ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها و واگذاری بنگاههای دولتی به بخش تعاون تخصیص پیدا کند اما متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده و از دولت و مجلس می خواهیم تا به این موضوع توجه اساسی داشته باشند و زمینه شکوفایی اقتصاد تعاون در کنار اقتصاد بخش خصوصی را فراهم کنند.

وی سال ۲۰۱۲ به عنوان سال بین‌المللی تعاون را بهترین زمان ممکن برای برقراری روابط خارجی و بهبود ارتباطات اقتصادی عنوان و تصریح کرد: بخش تعاون می‌تواند با برقراری ارتباط با فعالان اقتصادی کشورهای دیگر ضمن شناسایی بازارهای تازه و توسعه مبادلات، زمینه افزایش صادرات غیرنفتی به این کشورها را به وجود آورد.

پاک بین گفت: اتاق تعاون ایران درصدد است تا به منظور بهبود صادرات غیرنفتی تعاونی‌های تولیدی، جایگاه مناسبی را به فعالان اقتصادی این بخش در سطح ملی و بین‌المللی اختصاص دهد.

وی در عین حال بر ضرورت رفع موانع صادراتی تعاونی‌ها و حذف قوانین دست و پاگیر تاکید کرد و تسهیل و اصلاح قوانین مرتبط با حوزه تجارت و بازرگانی را خواستار شد.

دبیر کل اتاق تعاون ایران دستیابی به سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون از اقتصاد ملی و سهم ۱۵ درصدی در بازار سرمایه را نیازمند اهتمام همه‌جانبه‌ دستگاههای اجرایی و تغییرنگرش تصمیم‌سازان اقتصاد کشور دانست و ابراز امیدواری کرد: زیرساختهای تقویت و توسعه تعاونی‌ها برای حضور موثر و کارآمد در عرصه فعالیت‌های کلان اقتصادی بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.