اختصاص بیشترین ارز به گروه ۵

۴ م دیماه ،

بینا- سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: بیش از سال قبل برای واردات دارو ارز تخصیص یافته است.
به گزارش بینا، صمد کریمی امروز در حاشیه بیست و پنجمین نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی و در تشریح عملکرد سه ماهه این شورا گفت:‌ این مرکز با هدف رسیدن به نرخ ارز شناور مدیریت شده با ۴ فاز کار خود را آغاز کرد که امروز فاز سوم در دستور کار این مرکز قرار گرفته است که بر اساس آن ثبت سفارش الکترونیک و بدون حضور اشخاص صورت می‌گیرد.
وی گفت: در ۳ ماهه قبل متوسط نرخ ارز مبادلاتی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان حداکثر قیمت ارز ۲ هزار و ۶۷۲ تومان و حداقل آن ۲ هزار ۳۶۲ تومان بوده است.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت:‌ در  ۳ ماهه قبل ۱۱ هزار و ۳۰۰ فقره ثبت سفارش صورت گرفته است و ثبت سفارش‌ها باید طی ۱۵ روز کاری تامین ریالی ارز شوند، در غیر این صورت ثبت سفارش آنها باطل می‌شود.
وی افزود: بیشترین تخصیص ارز به گروه کالایی ۵ تا ۳۷ درصد و کمترین تخصیص ارز به گروه کالایی ۲ بوده است.
وی افزود: بیش از ۸ میلیون دلار از بانک مرکزی به بانک تجارت برای حل مشکل دانشجویان بورسیه واریز شده است و همچنین ۱۱۶ میلیون دلار نیز به منظور تامین ارز برای دانشجویان غیر بورسیه با بانک تجارت تخصیص یافته است.
کریمی گفت:‌ تاکنون ۲٫۵ میلیارد دلار برای واردات اقلام دارویی پرداخت شده است که ۸۹۳ میلیون دلار آن توسط بانک‌ها و ۱٫۶ میلیارد دلار توسط بانک مرکزی به شرکت‌های دارویی پرداخت شده است.
این درحالی است که در طول سال نود ۲٫۴ میلیارد دلار جهت واردات دارویی تخصیص یافته است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.