اختصاص بیش از ۹۳ درصد مجوزهای ساختمانی تهران به خانه‌های ۵ طبقه به بالا

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/طبق آخرین آمارها بیش از ۹۳ درصد پروانه‌های ساختمانی در تهران مربوط به ساخت ساختمان‌های پنج طبقه و بیشتر بوده و منطقه هشت در صدر دریافت مجوز ساخت این ساختمان‌ها در بین مناطق ۲۲ گانه تهران قرار دارد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) در زمستان ۹۱ حدود سه هزار و ۹۵۶ پروانه احداث ساختمان توسط شهرداری تهران صادر شده که نسبت به فصل قبل حدود ۱۶٫۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل حدود ۵۳٫۲ درصد کاهش داشته است.

این در حالی است که مساحت زیربنای این تعداد پروانه صادر شده نزدیک به هفت میلیون و ۵۰۴ هزار و ۹۳۵ متر مربع است که در این متراژ زیربنا ۳۷ هزار و ۱۷۶ واحد مسکونی ساخته می‌شود.

بر اساس گزارش‌های مرکز آمار ایران منطقه هشت تهران با کسب ۳۵۲ مجوز برای احداث ساختمان بیشترین و منطقه ۲۲ با ۵۷ مجوز کمترین را در بین مناطق ۲۲ گانه تهران را به خود اختصاص داده اند.

اما عمده پروانه‌های ساختمانی که در تهران صادر می‌شوند مربوط به ساخت ساختمان‌های پنج طبقه و بیشتر است به طوری که شهرداری تهران سه هزار و ۶۸۹ مجوز برای ساخت این ساختمان ها در زمستان قبل صادر کرده است.

همچنین هشت مجوز برای ساختمان های یک طبقه، ۳۴ مجوز براتی دو طبقه، ۴۴ پروانه برای سه طبقه و ۱۸۱ پروانه برای چهار طبقه صادر شده است.

بیشترین استقبال برای دریافت پروانه احداث ساختمان‌های پنج طبقه و بیشتر در تهران در منطقه هشت با ۳۴۲ و منطقه دو با ۳۱۸ مجوز و کمترین مربوط به منطقه ۲۲ با ۲۰ و منطقه ۱۹ با ۴۱ مجوز است.

اغلب مجوزهای ساخت و ساز در آخرین منطقه تهران(۲۲) با ۳۵ پروانه ساخت ساختمان‌های چهار طبقه بوده است.

طبق این گزارش شهرداری تهران با صدور مجوز ساخت حدود پنج هزار و ۴۹۷ واحد مسکونی در منطقه پنج و چهار هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی در منطقه یک بیشترین ساخت و ساز واحدهای مسکونی را به این دو منطقه در تهران اختصاص داده است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.