اختصاص به ۲۵ میلیارد به فعالیت‌های اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان

۱۴م آذر ،

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تاکنون نزدیک به ۲۵ میلیارد ریال به بیش از ۲۰ هزار فعالیت اعضا باشگاه اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل؛کریم زارع رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم نشست هم اندیشی چهره‌های استعداد درخشان باشگاه پژوهشکران جوان و نخبگان با رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه این باشگاه در سال ۷۷ به عنوان یک نهاد علمی و پژوهشی از ساختار دانشگاه آزاد تاسیس شد، اظهار داشت:‌ با توجه به صنعت چشم انداز باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در افق ۱۴۰۴ ، باشگاه به دنبال توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت و تجاری سازی علم است.

زارع ادامه داد:‌ از مهمترین برنامه‌های باشگاه جذب نخبگان و پژوهشگران داخلی و خارجی به ویژه جهان اسلام است تا بتواند به عنوان بازوی مکمل بنیاد ملی نخبگان عمل کنند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در ادامه آمار ارقامی از وضعیت فعلی باشگاه ارائه کرد و گفت: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ۵۲ هزار ۳۷۸ نفر عضو داشته که از این تعداد ۱۴ هزار ۷۱۱ نفر آن‌ها عضو فعال بوده، یعنی در تولید علم با ما همراه‌ می باشند.

وی تعداد درخشان باشگاه را ۷۴۵ نفر اعلام کرد و تصریح کرد: از این تعداد ۴۹۴ نفر عضو فعال باشگاه می باشند، همچنین ۷۵۲ نفر از اعضای باشگاه در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تحصیل بوده که از میان آن‌ها ۳۰۱ نفر استعداد درخشان بوده و ۲۰۸ نفر استعداد درخشان فعال می باشند.

زارع تعداد اختراعات باشگاه را ۲۸۹۷ اعلام کرد و گفت:‌ ما ۸۲۰ کتاب منتشر، ۳۵۱۲ کارگاه آموزشی برگزار کرده و ۱۶۳۵ طرح پژوهشی را به انجام رسانده‌ایم.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان تعداد سخنرانی‌های علمی و تخصصی یک تا دو روزه باشگاه را ۳۳۲۴ عدد برگزار شده اعلام کرد و اظهار داشت: ما در باشگاه ۷۴ همایش ملی، ۲۵۹ نمایشگاه تخصصی، ۲۸۰ مسابقه علمی، ۲۰۰۰هزار بازدید علمی ، ۱۱۰۰ نشست علمی و ۵۱۶۱ فعالیت فرهنگی شامل بازدیدهای فرهنگی، مسابقات، اردو، نمایشگاه، همایش و غیره برگزار کردیم.

وی خبر از ارتباط باشگاه با بیش از ۲۰ سازمان را و گفت:‌ باشگاه از اعضای خود در انجام ۲۳هزار ۲۲۹ فعالیت حمایت کرده است که این فعالیت‌ها بودجه معادل ۲۴ ، ۶۳، ۲۵ ،۹۵،۴۱۶ ریال هزینه برای باشگاه در بر داشته است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.