اختصاص ردیف مستقل اعتباری به صندوق نوآوری و شکوفایی

۲۵ام بهمن ،

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر نسرین سلطانخواه با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گزارشی از روند اجرای قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات و صندوق نوآوری و شکوفایی ارایه کرد.

وی در این جلسه با اشاره به روند چند ماه قبل اجرای قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات، گفت: تلاش کل دستگاه‌های دولتی بر اجرای سریع‌تر و بهتر این قانون است و امیدواریم در آینده نزدیک صندوق نوآوری و شکوفایی فعالیت اجرایی خود را گسترده‌تر کرده و تسهیلات مالی به شرکت‌های دانش بنیان ارایه خواهد کرد.
 

سلطانخواه با اشاره به اشکالات هیات تطبیق مقررات مجلس دربارهٔ اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: هیات وزیران جهت تامین نظر مجلس شورای اسلامی، دو بار اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی را به صورت جزئی اصلاح کرده است که هم‌اکنون این اساسنامه مورد تایید مجلس شورای اسلامی و هیات وزیران است و همگرایی دولت و مجلس در این زمینه حاصل شده است.
 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به ضرورت تقویت صندوق نوآوری و شکوفایی خاطر نشان کرد: پیشنهاد ما این است که در بودجه سال ۹۲ ردیف مستقلی برای منابع این صندوق در نظر گرفته شود تا به نحو بهتری منابع لازم برای صندوق تامین شود.
 

در این جلسه همچنین نمایندگان دیوان محاسبات گزارشی از روند منابع مالی اختصاص داده شده به صندوق نوآوری و شکوفایی در بودجه سال‌های ۹۰ ارایه کردند.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.