اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان برای مرمت برج آزادی/ آغاز مطالعات برای مرمت اصولی

۱۴م دیماه ،

رئیس سازمان میراث فرهنگی استان تهران خبرداد:

سازمان میراث فرهنگی برای مطالعات و مرمت اصولی برج ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته است.

دکتر محمد حسین فراهانی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: برج آزادی نماد ملی ایران و تهران بوده و معماری آن الهام گرفته از دوره های مختلف تاریخی است.
وی افزود: بیش از چهل سال از احداث این برج می گذرد عوامل جوی سبب شده بخشی از برج آسیب ببیند.
فراهانی تصریح کرد: در بخش های تحتانی برج موزه ای قرار دارد که در بعضی از نقاط آن نم و رطوبت دیده شده که باید به سرعت برطرف شود البته این آسیب های جدی نبوده و قابل حل است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی استان تهران بیان کرد: در سالهای قبل هنگامی که شهرداری محوطه بیرونی برج را بهسازی و چمنهای اطراف آن را عوض کرد اگر از کارشناسان میراث فرهنگی کمک گرفته بود و به ایزوگام و قیرگونی اهمیت می داد کانون شاهد این اتفاق نبودیم.
وی اظهار داشت: با تفاهمی که با مدیریت مجموعه برج آزادی و شهرداری منطقه ۹ صورت گرفت قرار شد این برج تحت نظارت میراث فرهنگی مرمت شود.
فراهانی تأکید کرد: بخش هایی از کاشی کاری های برج براثر هوازدگی آسیب هایی دیده که نیاز دارد تا در طرح مرمت جدید این موضوع درنظر گرفته شود.
رئیس میراث فرهنگی استان تهران بیان کرد: برای نجام مرمت اصولی باید مطالعات اساسی صورت گیرد هم اکنون کار مطالعات آغاز و تا یک ماه آینده به پایان می رسد.
وی ادامه داد: برای مرمت برج آزادی هر میزان اعتبار داشته باشیم اختصاص می دهیم سازمان میراث فرهنگی برای مطالعات و اجرای مرمت حدود ۱۰۰ میلیون تومان بودجه درنظر گرفته است.
فراهانی تصریح کرد: پس از پایان فصل زمستان مرمت برج آغاز می شود این مرمت باید با همکاری برج آزادی، شهرداری و میراث فرهنگی صورت گیرد شهرداری باید در مورد آبیاری چمن ها دقت ویژه ای داشته باشد تا دیگر دچار مشکل نشویم./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.