اختصاص ۱۴٫۵ درصد از منابع “صادرات نفت” به صنایع بالادستی/ افزایش مصرف گاز نفس “جایگاه های‌‌CNG” را گرفت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

داغ‌ترین خبرها حوزه نفت در هفته قبل در چند بخش نشست هم اندیشی و بازنگری قراردادهای نفتی، رکورد مصرف بنزین کشور، افت فشار گاز به سبب افزایش مصرف گاز خانگی و افزایش ناوگان حفاری به ۸۰ دستگاه بود.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در ۶ روز قبل یعنی از شنبه ۶ دی ماه تا پنج شنبه  ۱۲دی ماه  خبرها  مختلفی در حوزه نفت و گاز انتشار یافته است که از بین این خبرها تنها چند موضوع مهم و جریان ساز وجود داشت که در ادامه این گزارش ممتاز به نقل از به این موضوعات می پردازیم.

یکی از مهمترین موضوعات حوزه نفت در یک هفته قبل بحث گردهمایی ژنرال‌های نفتی در خصوص بازنگری قراردادهای نفتی ، امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدنی کشور و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به منظور مشارکت، تبادل و بهره مندی از خدمات، تخصص های علمی، پژوهشی و فنی متقابل و توانایی های بالفعل طرفین در امر توسعه مطالعات زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، رکورد مصرف بنزین کشو و افت فشار گاز در جایگاه‌های CNG بود مورد توجه و بررسی اساسی قرار گرفت. 

بومی سازی ۶۵ درصدی دستگاه های “حفاری” توسط سازندگان داخلی/ پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت پمپ گل حفاری
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از بومی سازی ۶۵ درصدی دستگاه های حفاری در کشور خبر داد و گفت: در بخش مربوط به ماشین آلات حفاری هم اکنون به توان ۷۰ درصدی ساخت داخل دست یافته ایم.

افزایش ناوگان حفاری به ۸۰ دستگاه/پیشرفت ۸۵درصدی حفاری در “میدان آزادگان جنوبی”

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از افزایش ناوگان حفاری تا پایان سال ۹۳ خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال ناوگان حفاری به ۸۰ دستگاه خواهد رسید و این دستگاهها امکان افزایش به ۸۵ دستگاه را نیز دارد.

اختصاص ۱۴٫۵ درصد از منابع “صادرات نفت” به صنایع بالادستی
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از اختصاص ۱۴٫۵درصد از محل منابع حاصل از صادرات نفت به سرمایه گذاری در صنایع بالادست نفت خبر داد و گفت: در بودجه امسال ۲۶ درصداز محل صادرات نفت به صندوق توسعه ملی اختصاص می یافت که دولت تازه این رقم را به ۲۰ درصد اصلاح کرد.

راه اندازی “واحد تولید کننده گاز خنثی”در پالایشگاه امام خمینی

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی از راه اندازی واحد تولید کننده گاز خنثی در پالایشگاه امام خمینی خبر داد و گفت: این واحد در حفظ شرایط اضطراری در واحدهای عملیاتی نقش قابل توجهی را ایفا می کند.

رونمایی از “سامانه GIS” توسط شرکت گازاستان تهران
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، گفت: سامانه GIS (اطلاعات جغرافیایی) تحت نرم افزار Small world توسط این شرکت رونمایی و به زودی طی مراسمی در دهه فجر افتتاح می شود.

فشار نفت روی قیمت واقعی ارز سبب کاهش رشد اقتصادی است

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت:با فشار بر روی نرخ ارز حقیقی و افزایش حرکت نیروی کار و سرمایه از بخشهای مولد به بخشهای غیرقابل تجارت سبب آسیب رساندن به بخشهای دیگر از جمله کشاورزی و صنعت می گردد.

ارتقای سهم تولید ناخالص داخلی از ۱۸درصد به ۳۰ درصد

دبیر علمی همایش گفت: اگر ما درصدد جایگزین کردن درآمدهای نفتی با بخشهای درآمدزا هستیم باید جهت گیری سهم صنعت از تولید ناخالص داخلی را از ۱۸ درصد به سمت ۳۰ درصد هدایت کنیم.

نخستین جلسه هم اندیشی نظام تازه “قراردادهای صنعت نفت” اسفندماه برگزار می گردد

نخستین جلسه هم اندیشی نظام تازه قراردادهای صنعت نفت ایران با هدف افزایش مشارکت شرکت های معتبر داخلی و بین المللی در پروژه های نفتی و گازی کشورمان اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می گردد.

ثبت بیش از ۲۵ میلیون تراکنش در سامانه “کارت هوشمند سوخت”

شمار مراجعه وسایل نقلیه (انواع خودرو و موتورسیکلت) به مجاری عرضه سوخت کشور در هفته منتهی به شش دی به بیش از ۲۵ میلیون بار رسید.

تفکیک گر نفتی ۱۴۵ “بی بی حکیمه گچساران” به بهره برداری رسید

طرح تفکیک گرنفتی ۱۴۵ با توانایی تفکیک روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال در منطقه بی بی حکیمه گچساران به دست متخصصان داخلی و افتتاح شد.

مناطق “نفت خیز جنوب” و سازمان زمین شناسی تفاهمنامه همکاری امضا کردند

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به منظور مشارکت، تبادل و بهره مندی از خدمات و تخصص های علمی و پژوهشی یکدیگر، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

تولید “روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو۴” در پالایشگاه اراک/افزایش “تولید گوگرد” از ۴۰۰ تن به ۶۰۰
میرقادری از ارسال روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو۴ مطابق با استاندارهای جهانی به شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی خبر داد.

لزوم توجه بیشتر به الویت های “فناوری برتر” در صنعت “نفت”

مقدم گفت: تدوین اولویت‌های فناوری در صنعت نفت علاوه بر هویت بخشیدن به کارآیی شورای راهبردی توسعه فناوری می تواند سبب افزایش ظرفیت های اجرایی در این حوزه شود.

ترمز “مصرف بنزین” کشور بریده شد/ ثبت بیش از “۶۸ میلیون لیتر” مصرف بنزین در طی هفته قبل
میانگین مصرف بنزین کشور در هفته منتهی به ۶ دی ماه امسال با ٢٩,۵ میلیون لیتر افزایش (نسبت به هفته پیش از آن) به بیش از ۶٨ میلیون لیتر رسید که بیشترین مصرف در روز پنج شنبه (۵دی ماه۹ به ثبت رسیده است.

فعالیت‌های “شرکت ملی حفاری ایران” نیازمند تامین منابع

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های ورزشی شرکت ملی حفاری ایران باید مورد توجه اساسی مسئولان قرار گیرد گفت: با تخصیص منابع به این بخش شاهد موفقیت در عرصه ورزشی خواهیم شد.

افزایش مصرف گاز نفس “جایگاه های‌‌CNG” را گرفت/ افت “فشار گاز” سبب اصلی تعطیلی بعضی از جایگاه ها CNG
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عامل اصلی تعلیلی جایگاه‌های CNG را ناشی از افت فشار گاز به سبب افزایش مصرف گاز خانگی عنوان کرد و گفت: به زودی این مشکل برطرف می گردد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.