اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان یارانه “شیر مدارس” در بودجه ۹۳/ “نان” فعلا گران نمی‌شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس اداره امور تولیدی معاونت برنامه ریزی گفت: دولت در آغاز اجرای فاز دوم قانون هدفمندی و همزمان با اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به دنبال اصلاح قیمت نان، گندم و آرد نیست.

محمود ملکوتی خواه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: دولت در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها به دنبال آن است که اصلاح قیمت‌ها در کالاهای اساسی به گونه‌ای مدیریت شود تا حقوق نظام تولید و مصرف‌کننده به طورکامل رعایت شود.

 
رییس اداره امور تولیدی معاونت برنامه‌ریزی ادامه داد: ذخیره‌سازی مناسب کالاهای اساسی با اولویت نوع اول مانند گندم، شکر،‌ برنج و روغن همچنین نوع دوم ماننداقلام فلزی، فولادی، ورق و میلگرد انجام شده و ادامه دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه‌ تا این لحظه در بحث نان تصمیم مشخصی اتخاذ نشده است، افزود: قرار است فعلا فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها آغاز و سپس در صورت لزوم و بر حسب شرایط تصمیم‌گیری شود.
 
ملکوتی‌خواه گفت: در حال حاضر دولت قصد ندارند در مورد اصلاح قیمت نان، گندم و آرد تصمیمی اتخاذ کند و ممکن است بعد از فاز دوم هدفمندی تصمیمات دیگری گرفته شود؛ البته این به معنی عدم تصمیم دولت بر اصلاح قیمت تا پایان سال نیست بلکه فعلا این موضوع در دستور کار قرار نگرفته است.
 
رییس اداره امور تولیدی معاونت برنامه‌ریزی اظهار داشت: سیاست دولت در تأمین یارانه شیر مدارس مانند سال ۹۲ در سال‌جاری نیز دنبال می‌شود.
 
وی تصریح کرد: در قانون بودجه سال ۹۳ ردیف ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تأمین شیر مدارس در سطح کشور اختصاص یافت .
 
ملکوتی‌خواه گفت: دولت بر حسب اقتضائات در مورد تأمین شیر خاوار بعد از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی تصمیم‌گیری می‌کند تا این یارانه به تولیدکننده یا مصرف‌کننده اختصاص یابد.  
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.