اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای بازسازی مدارس مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

‘ احمد علیرضابیگی ‘ شنبه شب در جمع فرهنگیان تبریز گفت: ۱۰ میلیارد ریال در اختیار اداره کل نوسازی مدارس استان قرار گرفته تا همراه با بازگشایی مدارس هیچ دانش آموزشی در مناطق زلزله زده بی کلاس نباشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با اجرای طرح مقاوم سازی مدارس در جریان زلزله های اخیر ارسباران روسفید بود، افزود: مدارس در این شرایط بحرانی پناهگاه مردم بودند.

علیرضابیگی با اشاره به اینکه مردم مناطق زلزله اهتمام فراوانی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده دارند، هدیه ۱۰ میلیونی دولت هم به منظور ایجاد شوق و امید به هر واحدی که پی کنی شده باشد توسط فرمانداری ها پرداخت می شود.

وی با اعلام اینکه رکورد جدیدی در خصوص امداد و نجات زلزله زده های ارسباران اتفاق افتاد، گفت: این موفقیت هم بدون همراهی مردم امکان پذیر نبود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۳۰۴ روستا آسیب دیده و ۴۶ روستا به کلی تخریب شده اند، اظهار کرد: ۱۷هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیاز به بازسازی دارند.

علیرضابیگی با بیان اینکه ۴۰ درصد از معادن غنی استان در منطقه ارسباران واقع است، گفت: پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری، درصدد تعریف جدیدی برای توسعه این منطقه هستیم.

۷۲۳۲/۵۸۷**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۴۰۴۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.