اختصاص ۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه تجهیز فنی و حرفه ای و کادر فنی

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اختصاص ۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تجهیز فنی و حرفه ای و کادر فنی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش  گفت:  توسعه و تجهیز رشته های فنی حرفه ای و کارو دانش در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است در طول سال قبل نیز یک هزار و۲۰۰ هنرستان در سراسر کشور راه اندازی شده است و هم اکنون ۶ هزار و ۷۰۰ هنرستان در سراسر کشور فعالیت می کنند که برای تجهیز و توسعه این هنرستانها وزارت آموزش و پرورش ۳۱ میلیارد تومان  اعتبار در نظر گرفته است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره iبه این که براساس برنامه پنجم توسعه باید ۵۰ درصد از دانش آموزان iبه فنی وحرفه ای و کاردانش هدایت شوند اضافه کرد: اجرای طرح تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش در سال جاری بیش از ۴۵ درصد دانش آموزان iبه رشته های فنی وحرفه ای و کارو دانش هدایت شده اند و در پایان برنامه پنجم توسعه از مرز ۵۰ درصد خواهیم گذشت.
 وی خاطر نشان کرد:  یکی ازطرح های وزارت آموزش و پرورش در تامین نیروی انسانی ارائه درخواست مجوز جذب نیروی مهندسی در هنرستان از هیات دولت است که امیدواریم iبه سریعی این امر محقق شود./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.