اختصاص ۴میلیارد تومان دیگر برای ادامه اجرای وعده غذای گرم روستا مهدها

2-770.jpg

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اعلام افزایش بودجه طرح یک وعده غذایی روستا مهدها از ۱۲ میلیارد تومان به ۱۶ میلیارد تومان، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با این افزایش تمامی روستا مهدها در استان‌های خراسان جنوبی، ایلام و سیستان و بلوچستان تحت پوشش قرار بگیرد.

محمد نفریه در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در سال گذشته طرح یک وعده غذای گرم روستا مهدها ۱۶۰ هزار کودک را تحت پوشش قرار داده بود، اظهار کرد: با این افزایش بودجه، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰ درصد رشد در جمعیت تحت پوشش این طرح اتفاق بیفتد.

وی در ادامه با اعلام فعالیت بیش از ۷هزار روستا مهد در سراسر کشور، افزود: طرح یک وعده غذای گرم با همکاری وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون و رفاه اجتماعی برای رفع سوء تغذیه در کودکان روستایی و حاشیه‌نشین اجرا می‌شود.

به گفته معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، این طرح تاکنون توانسته است به میزان زیادی در رفع سوء تغذیه در این کودکان موثر باشد و در طول اجرای طرح ارزیابی‌هایی پیرامون سنجش شاخص‌های رشد در کودکان تحت پوشش توسط وزارت بهداشت انجام و نتایج طرح رصد می‌شود.

نفریه در ادامه با اعلام تهیه ۸ جلد مجموعه کتاب آموزشی مهدهای کودک، گفت: محتوای این کتاب‌ها بر اساس اصول و رشد تکامل یکپارچه کودکان تهیه شده و دومین مجموعه نیز با عنوان شیوه‌های علمی جهت ارائه مفاهیم دینی در ۳۰ هزار نسخه به چاپ رسیده و توزیع می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: تمامی کتاب‌های آموزشی تهیه شده در مجموعه سازمان بهزیستی بر مبنای اصول و مفاهیم دینی تدارک دیده شده‌اند و تمامی آموزش‌ها از جمله کاردستی، نقاشی و تئاتر در مهدهای کودک منطبق بر مفاهیم دینی است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.