اختصاص ۴ میلیارد تومان برای تحول علوم‌انسانی

اختصاص ۴ میلیارد تومان برای تحول علوم‌انسانی

جام جم آنلاین: معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم در مورد اعتباراتی که در حوزه علوم انسانی اختصاص یافته است، تصریح کرد: برای اولین بار حدود چهار میلیارد تومان برای علوم انسانی در نظر گرفته شده است و قطعا بیشتر از این نیز خواهد بود.

محمد مهدی‌نژاد در نشست خبری امروز (دوشنبه) به جلسه شورای عالی عتف اشاره کرد و اظهار داشت: این جلسه اولین جلسه شورای عالی عتف در سال است و دهمین جلسه شورای عالی عتف است.

وی با بیان اینکه پنج دستور برای رسیدگی در این جلسه مطرح شده بود، تصریح کرد: این جلسه به ریاست کامران دانشجو نائب رئیس شورای عالی عتف، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزیر دفاع و معاونان اکثر وزرایی که عضو شورا هستند، برگزار شد.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم با اشاره به اینکه آئین‌نامه بند هشت نسبت به آئین‌نامه سال گذشته اصلاح شد، اظهار داشت: در این اصلاح بودجه‌های استانی ۴۰ درصد مبلغی که به عنوان اعتبارات تحقیقاتی تعیین خواهد شد، که به تشخیص کارگروه پژوهش فناوری استان و با حضور دو نماینده از شورای عالی عتف تصمیم گیری شود، تغییر کرد.

وی افزود: بدیهی است که ۶۰ درصد دیگر برای طرح‌های ملی تائید و به دبیرخانه شورای عالی عتف ارسال شد.

مهدی‌نژاد در مورد ردیف بودجه برای طرح‌ها در سال جاری گفت: منابع مالی مختلفی که در اختیار دانشگاه‌ها قرار دارد، برای تامین مالی طرح‌ها در نظر گرفته شده است و احتمالا وزیر علوم برای آنکه در روند اجرای این طرح‌ها توقفی پیش نیاید، کمک‌هایی را خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در بحث آئین نامه اجرایی بر لزوم نیاز محوری و کاربردی بودن طرح‌ها تاکید شد، اظهار داشت: بعضی طرح‌ها تا مرحله تقسیم کار پیشرفت کردند و بقیه آنها نیز ظرف یک ماه آینده جزئیات تقسیم کار آنها مشخص خواهد شد.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.