اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار جدید برای عملیات آبخیزداری در۲ میلیون هکتار

در صورت اختصاص تمام اعتبارات بخش آبخیزداری، پیش بینی می شود ۱٫۲ دهم میلیون هکتار به سطح حوزه های آبخیزداری کشور اضافه شود و با اعتبارات مناسب امسال، انتظار می رود حدود ۲۹ میلیون هکتار از مناطق کشور تحت پوشش عملیات آبخیزداری قرار گیرد.

به گزارش ایانا ،معاون آبخیزداری سازمان جنگل مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: با اختصاص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار جدید برای تکمیل طرح های آبخیزداری، دو میلیون هکتار از مناطق بحرانی کشور زیر پوشش عملیات آبخیزداری قرار می گیرد.

پرویز گرشاسبی اظهار داشت: این میزان اعتبار، برای نخستین بار و از منابع ملی و اعتبارت شورای عالی آب برای توسعه عملیات آبخیزداری مصوب شد.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: با توجه به اعتبارات شورای عالی آب، امسال رویکرد کاهش اثرات خشکسالی، کنترل سیل و توسعه عملیات آبخیزداری در مناطق گرم و خشکی همچون استان های’سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، خراسان جنوبی و خراسان رضوی’ اجرایی خواهد شد.

گرشاسبی با یادآوری اینکه سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی برای اجرای طرح های آبخیزداری مصوب شد، افزود: با اختصاص ۸۰ درصد این اعتبارات، حدود یک میلیون هکتار به سطح عملیات آبخیزداری کشور اضافه شد.

وی تصریح کرد: ۱۶۴ میلیون هکتار از مناطق کشور جزو حوزه آبخیزداری محسوب می شود که ۱۲۵ میلیون هکتار آن به دلیل فرسایش خاک، سیلاب، خشکسالی و بیابان در اولویت برنامه های آبخیزداری قرار دارد.

جنگل و مراتع

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.