اختصاص ۵۰ درصد ازبودجه عمرانی دولت به بخش خصوصی

دوشنبه ۱۵آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جهتی حمایت بیشتر از فعالیت بخش خصوصی مجلس و دولت تصمیم دارد که ۵۰ درصد از بودجه عمرانی سال آینده دولت را به بخش خصوصی واگذار کند .

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، محمدرضا باهنر در ششمین جشنواره ملی مدیران و تولید نمایندگان جوان اظهار داشت: هم اکنون کشورما در وضعیت ویژه اقتصادی قرار گرفته و دشمنان ما تحریم هایی را طراحی نموده اند که به سبب آن ملت ایران را وادار به تسلیم نمایند اما احساس مردم این است که با همت و اراده فعالان بخش خصوصی ودولتی این فشارها و تهدیدها در صحنه نبرد به فرصت تبدیل خواهد شد .
 
وی با تاکید بر اینکه برای عبور از این مرحله سخت و دشوار به تدوین راهکارهای مناسب و همدلی و هماهنگی مسئولان نیاز داریم افزود: می توان با باز نمودن فضای همکاری دولت و بخش خصوصی و بهره گیری از پتانسیل های موجود کشور برای غلبه بر این تحریم ها استفاده نمود .
 
باهنر تصریح نمود: حمایت از تولیددر این شرایط ضرورت ویژه ای داردو تاکنون برخی سیاستهای راهبردی برای تحقق این امر مشخص شده اما در برخی موارد نتیجه عکس داشته است.  
 
وی ادامه داد: به عنوان مثال رشد اقتصادی کشور در سال های اخیر افزایش نقدینگی را در جامعه به دنبال داشته اما از این فرصت به نفع احسن استفاده نشده و این نقدینگی رشد یافته به دلیل عدم کانال کشی مناسب به بخش های تولیدی و مولد هدایت نشده است.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که هم اکنون همکاری مناسبی بین سه قوه مجلس،دولت و قضاییه برای مدیریت وضعیت اقتصادی کشور ایجاد شده افزود: برای راه افتادن تولید ملی و رشد این بخش باید فضای کسب و کار را روان کنیم و به تاسیس بنگاههای اقتصادی و خصوصی کمک کنیم.
 
وی ادامه داد: طی چند ماه قبل تغییر نرخ ارز منجر به کاهش ارزش پول ملی در کشور شده که باید به نفع احسن ازاین رهگذر استفاده نموده و مابه التفاوت قیمت ها را صرف  حمایت از تولید داخلی در شکل های مختلف کنیم.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در این شرایط مجلس به منظور ایجاد تعادل در بازار اجرای مرحله دومی هدفمندی را در سال ۹۱ متوقف نمود با وجود این که این طرح آغاز خوبی داشت اما تورم افسار گسیخته ناشی از سایر عوامل ادامه آن را غیرممکن نمود.
 
باهنر با اشاره به این که امسال تخصیص بودجه عمرانی کشور بسیار محدود بوده افزود: برخی پروژه های عمرانی در کشور به همین دلیل در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند.  
 
باهنر تصریح نمود: اما با تفاهمی که بین دولت و مجلس صورت گرفته قرار است سال آینده ۵۰ درصد از بودجه های عمرانی دولت تبدیل به اعتبار مالی برای اختصاص به بخش خصوصی شود.
 
وی ادامه داد: برهمین اساس پروژه های عمرانی که در حال انجام در بخش خصوصی است تسریع یافته و سوددهی بیشتری خواهند داشت.
 
باهنر تصریح نمود: در شرایط کنونی ارزی بهترین درآمدی که میتوان برای کشور متصور شد درآمد حاصل از ارز صادرات غیرنفتی است و به همین دلیل باید توسعه صادرات در اینبخش صورت گیرد .
 
وی ادامه داد: اگر سالانه معادل ۴۰ میلیارد دلار درآمد ارزی حاصل از صادرات غیرنفتی داشته باشیم و این منابع به نفع احسن در فعالیتهای تولیدی به مصرف برسد رفاه مردم در شرایط جنگ اقتصادی بیشتر خواهد شد.
 
وی خاطر نشان نمود: سرداران جنگ اقتصادی فعالان بنگاههای اقتصادی می باشند و در این مسیر چهره های جوان و بانشاط تاثیر بیشتری در توسعه اقتصادی کشور خواهند داشت./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.