اختصاص ۸ درصد از اعتبارات عمرانی استان‌ها برای بهسازی روستاها

۰۷خردادماه،

نمایندگان مقرر کردند حداقل ۸ درصد از اعتبارات عمرانی استان‌ها در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و شهرستان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) و در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای ماده واحده لایحه بودجه سال جاری، بند الحاقی ماده ۶۵ را بررسی و تصویب کردند.

براین اساس شورای برنامه‌ریزی استان حداقل ۸ درصداز اعتبارات عمرانی استانها را در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و شهرستان قرار می‌دهد تا صرف اجرای طرحهای عمران و بهسازی روستاهای استان شود.

اضافه می‌شود، ابتدا پیشنهاد حذف کل این بند الحاقی توسط موید حسینی صدر نماینده خوی مطرح شد چرا که معتقد بود نباید اختیارات شورای برنامه ریزی استان را محدود کنیم.

وی معتقد بود در برخی استان‌ها شاید تا ۲۰ درصد از اعتبارات عمرانی در اختیار بنیاد مسکن قرار بگیرد و در استانی مانند تهران نیاز به چنین رقمی نیست.

نمایندگان با ۳۷ رای موافق، ۸۳ رای مخالف و ۳۱ رای ممتنع با این پیشنهاد مخالفت کردند.

در ادامه پیشنهاد حذف کلمه”حداقل” در این بند مطرح شد که نمایندگان با آن نیز مخالفت کردند.

در پایان از آنجایی که این بند الحاقی برخلاف برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی بود و نیاز به دو سوم رای نمایندگان داشت تا تصویب شود به رای گذاشته شد و نمایندگان با ۱۹۴ رای موافق، ۳۱ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۵۳ نماینده حاضر با تصویب آن موافقت کردند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.