اختلافات ارتش آزاد و جبهه النصره شدت گرفت

ادامه ترورها و ربودن عناصر مسلح گروه‌های تروریستی فعال در جنوب سوریه به دست یکدیگر اختلافات این گروه‌ها از جمله ارتش آزاد و جبهه النصره را وارد فاز جدیدی کرده است.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوزمنابع آگاه سوری از تشدید اختلافات میان گروه‌های تروریستی که در جنوب سوریه فعالیت دارند، به ویژه جبهه النصره و گروه تروریستی موسوم به «جنبش المثنى الإسلامیه» و ارتش آزاد خبر می‌دهند.

به گفته این منابع عملیات ترور «فهد النعمه»، سرکرده گروه‌های تروریستی در جبهه جنوب سوریه توسط جبهه النصره که در این اواخر صورت گرفت، سرآغاز عملیات‌های تروری دیگری شد که النصره علیه جنبش المثنى الإسلامیه و ارتش آزاد به اجرا گذاشت.

پس از اقدام النصره به ربودن «موسی الزعبی»، سرهنگ فراری ارتش سوریه و سرکرده گروه تروریستی «یرموک» در شهرک «نصیب»، جنبش المثنی الاسلامیه به ربودن «محمد المهر»، معروف به «ابو فادی»، دیگر سرهنگ فراری ارتش سوریه و سرکرده گروه تروریستی «شهدای حوران»، یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های وابسته به ارتش آزاد در ریف درعا اقدام کرد.

براساس اطلاعات به دست آمده المهر طی حضورش در شهرک داعل که گروه‌های مسلح مختلفی از جمله جبهه النصره و جنبش المثنی و ارتش آزاد را در خود جای ربوده شد.

منابع محلی تاکید می‌کنند: پس از این اقدام هم اکنون عناصر جبهه النصره در ریف غربی درعا و به طور مشخص در شهرک‌های طفس و المزیریب از تردد و نقل و انتقال از بیم ترور یا ربوده شدن از سوی عناصر ارتش آزاد بیم و هراس دارند.

منابع نزدیک به گروه‌های تروریستی می‌گویند که افراد ربوده شده در درعا از جمله المهر و الزعبی قرار است، برای محاکمه به دادگاهی موسوم به «دادگاه کبری» معرفی شوند که اداره کنندگان آن دو گروه تروریستی النصره و المثنی است.

همین منابع تصریح می‌کنند که احمد نعمه، سرکرده شورای نظامی گروه‌های مسلح در جنوب سوریه پیش از اعدام در شهر طفس در ریف غربی درعا در دادگاه کبری محاکمه شده بود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.