اختلافات در دستگاه سیاسی آمریکا اوباما را سردرگم کرده است/دفاع از حقوق بشر از سوی آمریکا بهانه‌ای برای اشغال عراق

۱۴اردیبهشت،

سفیر سابق ایران در چین با بیان اینکه سر دادن شعار حقوق بشر و دفاع از صلح جهانی از سوی آمریکا بهانه‌ای برای اشغال خاک عراق بود، گفت: مقامات آمریکایی با مطرح کردن این اتهام دروغین به دنبال مقدمه‌چینی و لشگر کشی نیروهای آمریکایی و متفین در عراق بودند.

“جواد منصوری” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با بیان اینکه آمریکا در بحران سوریه دچار سردرگمی شده است ، گفت: چندگانگی در مواضع مقامات آمریکایی در برخورد با بحران سوریه سبب شده تا هریک از آنها در هفته‌های اخیر به اظهارات متفاوتی دربارهٔ سوریه اقدام کنند.

وی ادامه داد: وزارت دفاع آمریکا برای تغییر فضای منطقه  به حالت امنیتی و نظامی، درصدد است تا خبرها را منفی، مغرضانه و به دور از هرگونه واقعیت مطرح کند تا بتواند از این طریق  نیروهای آمریکایی را به طور مستقیم وارد خاک سوریه کند .

منصوری تصریح کرد: از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا در برابر بحران سوریه موضع دیگری داشته و بر این باور بوده که اگر نیروهای آمریکایی به طور مستقیم وارد خاک این کشور شوند وضعیت بحرانی در دولت بشار اسد  بسیار پیچیده‌تر خواهد شد و امکان برون‌رفت از این اوضاع را بسیار مشکل‌ خواهد کرد.

وی با اشاره به حضور نظامیان آمریکایی در عراق، اظهار داشت:  جنگ عراق بیانگر آن بود که ورود نیروهای نظامی نمی‌تواند اهداف شوم آمریکا را تامین کند و این در حالی است که سازمان (CIA) آمریکا معتقد است حضور مخالفان دولت سوریه برای آمریکا قابل اعتماد نبوده و اعتماد به مواضع آنها امری مذبوح تلقی می‌شود.

منصوری با تاکید بر اینکه اختلافات در دستگاه سیاسی آمریکا اوباما را دچار سردرگمی کرده است، افزود: حضور نظامیان آمریکایی در خاک عراق در حالی شکل گرفت که این کشور هیچ مدرکی علیه عراق مبنی بر در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای وجود نداشت؛ اما مقامات آمریکایی با متهم کردن این کشور به تجاوز به آن اقدام کردند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با بیان اینکه سر دادن شعار حقوق بشر و دفاع از صلح جهانی مقدمه‌ای برای اشغال خاک عراق از سوی آمریکا شد، خاطر نشان کرد: مقامات آمریکایی با مطرح کردن این اتهام دروغین به دنبال مقدمه‌چینی و لشگر کشی نیروهای آمریکایی و متفین در عراق بودند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.