اختلافات واشنگتن و تل‌آویو دربارهٔ دولت تازه ایران از نگاه روزنامه صهیونیستی

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

یک روزنامه صهیونیستی اختلافات بین واشنگتن و تل‌آویو دربارهٔ تحلیف رئیس جمهور تازه ایران را مورد بررسی قرار داد.

یک روزنامه صهیونیستی اختلاف مواضع بین واشنگتن و تل‌آویو دربارهٔ تحلیف رئیس جمهور تازه ایران را مورد بررسی قرار داد.

جروزالم پست نوشت: «تل‌آویو و واشنگتن روز یکشنبه بر سر اهمیت تحلیف حسن روحانی اختلاف نظر داشتند؛ واشنگتن آماده همکاری با دولت تازه بود، در حالی که تل‌آویو اخطار می‌داد که دولت تازه، مانند دولت قبل تهدیدی برای صلح جهانی است.»

در ادامه این گزارش به مواضع متفاوت کاخ سفید و بنیامین نتانیاهو، اول وزیر رژیم صهیونیستی دربارهٔ رئیس جمهور تازه ایران اشاره شده است.

«تحلیف روحانی فرصتی است تا ایران سریعا برای حل و فصل نگرانی‌های شدید جامعه بین‌الملل از برنامه هسته‌ای آن کشور اقدام کند»؛ این بخشی از بیانیه روز قبل (یکشنبه ۱۳ مرداد) کاخ سفید دربارهٔ تحلیف حجت‌الاسلام روحانی است که روزنامه جروزالم‌پست به آن اشاره کرده است.

این روزنامه همچنین به بخشی از سخنان روز یکشنبه «بنیامین نتیانیاهو» در نشست کابینه این رژیم اشاره کرده تا تفاوتهای آمریکا و رژیم صهیونیستی را نشان دهد.

بنا به گزارش جروزالم‌پست، نتانیاهو در این نشست گفته بود: «رئیس جمهور ایران روز جمعه گفت اسرائیل زخمی بر پیکر دنیای اسلام است. رئیس جمهور ایران عوض شده اما هدف این رژیم تغییری نکرده است و همان است که قبلاً بود.»

در این گزارش به بخش‌هایی از سخنان حسن روحانی پس از انجام مراسم تحلیف در روز یکشنبه ۱۳ مرداد نیز اشاره شده است: «تعامل سازنده بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک و از موضع برابر مبنای روابط ما با سایر کشورها را تشکیل خواهد داد و بر این اساس متناسب با رفتار و برخورد طرف‌های مقابل در جهت بهبود و ارتقای روابط حرکت خواهیم کرد. به صراحت می‌گویم اگر پاسخ مناسب می‌خواهید نه با زبان تحریم که با زبان تکریم با ملت ایران سخن بگویید.»

اسرائیل تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه خاورمیانه است. تل‌آویو علی‌رغم فشارهای بین‌المللی هرگز پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا نکرده و در برابر این فشارها از یک طرف امضای این پیمان را مغایر با امنیت داخلی‌اش دانسته و از سوی دیگر سیاست ابهام در برنامه هسته‌ایش را انتخاب کرده است.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.